W naszej szkole dbamy o wszechstronny rozwój osobowości dziecka i wspomagamy jego rodzinę w procesie wychowania.
Rodzic, który wybiera naszą szkołę, zapewnia swojemu dziecku najlepszy start w przyszłość.
Bezpieczeństwo, szacunek, zaufanie i odpowiedzialność to atuty Siódemki.
Jesteśmy szkołą, która:
- Tworzy środowisko sprzyjające wszechstronnemu rozwojowi uczniów.
- Wspiera i stymuluje wszechstronny rozwój uczniów adekwatnie do ich możliwości psychofizycznych.
- Promuje wychowanie podmiotowe i wspiera działania wychowawcze rodziców.
- Przygotowuje młodych ludzi do samodzielnego rozwiązywania problemów oraz stosowania zdobytej wiedzy w praktyce.
- Pomaga uczniom w osiąganiu celów życiowych i wskazuje priorytety niezbędne dla odnalezienia własnego miejsca w dorosłym życiu
Naszym uczniom zapewniamy:
- Opiekę psychologa, pedagoga, logopedy.
- Opiekę pielęgniarki.
- Opiekę świetlicową od godz. 07.00 do 17.00
- Korzystanie z zasobów biblioteki.
- Zajęcia sportowe na boisku szkolnym, sali gimnastycznej i basenie.
- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne, korekcyjno – kompensacyjne.
- Zajęcia korygujące wady postawy.
- Obiady przywożone przez firmę cateringową.
- Szafkę w szatni, oddzielną dla każdego ucznia.
Dyrekcja
Dyrektor szkoły – Dorota Pisklewicz
Wicedyrektor szkoły – Grażyna Zimmerman
Dyrektor szkoły przyjmuje w sprawie skarg i wniosków po ustaleniu z sekretariatem w godz. 10.00 – 14.00.
Nauczyciele
L.p. | Nazwisko | Imię |
1 | Barylska | Anna |
2 | Bis | Barbara |
3 | Cytarzyńska – Wachowiak | Paula |
4 | Ćwiklińska | Joanna |
5 | Czajkowska | Małgorzata |
6 | Czerczak | Katarzyna |
7 | Franaszek | Agnieszka |
8 | Garbowski | Andrzej |
9 | Golec | Sonia |
10 | Gułaj | Eleonora |
11 | Guzikowska | Joanna |
12 | Hałuszko | Małgorzata |
13 | Klasińska | Agnieszka |
14 | Kostowiecka-Matusz | Aneta |
15 | Kotlińska | Maria |
16 | ks. Paleczny | Maciej |
17 | Kurgan | Katarzyna |
18 | Kwiatkowska | Justyna |
19 | Marcisz | Patryk |
20 | Mnich | Iwona |
21 | Mojsejów-Kmiecik | Monika |
22 | Nakoneczna | Ewa |
23 | Nakonieczna | Magdalena |
24 | Owczarek | Anna |
25 | Pasternak | Bartosz |
26 | Pisklewicz | Dorota |
27 | Piskozub | Małgorzata |
28 | Pokrzywnicka | Aleksandra |
29 | Podejma | Podejma |
30 | Potoczny | Sebastian |
31 | Pruchnik | Ewa |
32 | Sawicka | Edyta |
33 | Skarżyńska | Marta |
34 | Słaby | Piotr |
35 | Wacowska | Magdalena |
36 | Wcisło | Gabriela |
37 | Wełna-Szczepańska | Jolanta |
38 | Wojtowicz | Anna |
39 | Walichiewicz | Wioletta |
40 | Zadrożny | Czesław |
41 | Zimmerman | Grażyna |
Pedagog szkolny
Pedagog
Jolanta Wełna –Szczepańska
tel. 71 798 67 24, wew. 140
Pedagog specjalny
Magdalena Nakonieczna
Psycholog szkolny
Adriana Podejma
Tel.: 71 798 67 24 wew. 141
Pielęgniarka szkolna
Tel. 71 798 67 24 wew.170
GODZINY PRACY:
Poniedziałek 10.00 – 14.00
Sekretariat
Obsługa interesantów: 8:00 – 14:00
tel.: 71 798 67 24
Sekretarz szkoły
Natalia Kubacka
Kierownik gospodarczy
Wioleta Skałacka ( wew.102)
Starszy specjalista do spraw kadr
Mariola Bęben ( wew.110)
Biblioteka
Sonia Golec
Godziny pracy:
- Poniedziałek 08:00 – 14.30
- Wtorek 08:00 – 13.30
- Środa 08.00 – 13:30
- Czwartek 08.00 – 14.30
- Piątek 08.00 – 14.30
Regulamin świetlicy
REGULAMIN ŚWIETLICY SZKOLNEJ
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 WE WROCŁAWIU
Uchwalono na podstawie art. 105 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.
I. Postanowienia ogólne
- Świetlica jest integralną częścią szkoły – w swojej programowej działalności realizuje cele i zadania szkoły, ze szczególnym uwzględnieniem treści i działań wychowawczo-opiekuńczych przyjętych w planie pracy oraz w Programie Wychowawczo-Profilaktycznym Szkoły.
- W świetlicy zadania realizowane są według rocznego planu pracy opracowanego na podstawie rocznego planu pracy szkoły.
- Zajęcia świetlicowe są przeznaczone dla uczniów, którzy pozostają w szkole dłużej ze względu na:
- czas pracy rodziców – na wniosek rodziców,
- organizację dojazdu do szkoły lub inne okoliczności wymagające zapewnienia opieki w szkole.
- Zajęcia świetlicowe organizowane są systematycznie, w ciągu całego dnia, z uwzględnieniem potrzeb edukacyjnych oraz rozwojowych dzieci, a także ich możliwości psychofizycznych.
II. Zasady rekrutacji dzieci do świetlicy szkolnej
- Kwalifikowanie i przyjmowanie uczniów do świetlicy, dokonuje się na podstawie pisemnego zgłoszenia rodziców (opiekunów dziecka) – karty zgłoszenia dziecka do świetlicy szkolnej oraz oświadczenia o zatrudnieniu.
- Pierwszeństwo w przyjęciu dziecka do świetlicy mają rodzice (prawni opiekunowie):
- pracujący zawodowo w godzinach pracy świetlicy,
- samotnie wychowujący dziecko i pracujący zawodowo,
- znajdujący się w szczególnej sytuacji losowej.
- Do świetlicy przyjmowani są uczniowie klas I-III, a także uczniowie którzy nie uczęszczają na religię, lub z innej przyczyny, za zgodą Dyrektora szkoły nie uczestniczą w zajęciach lekcyjnych.
- Kwalifikacji i przyjęcia dziecka do świetlicy dokonuje komisja powołana przez Dyrektora szkoły.
- W skład komisji wchodzą: pedagog szkolny i koordynator świetlicy.
- Weryfikacja oświadczeń o zatrudnieniu odbywa się cały rok.
- Rodzic (opiekun prawny) może w ciągu roku szkolnego, złożyć pisemny wniosek do Dyrektora szkoły o przyjęcie dziecka do świetlicy szkolnej, jeżeli podejmie pracę zawodową, a dziecko nie będzie miało zapewnionej opieki, lub gdy rodzina znajduje się w szczególnej sytuacji losowej.
III. Cele i zadania świetlicy
- Wychowawcy w świetlicy szkolnej zapewniają dzieciom:
- zorganizowaną opiekę wychowawczą,
- pomoc w nauce,
- warunki do nauki własnej,
- kulturalną rozrywkę i zabawę,
- właściwe wzorce kultury osobistej i współżycia w grupie,
- rozwój zainteresowań oraz zdolności,
- stymulowanie postawy twórczej,
- wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej,
- pomoc w nabywaniu umiejętności nawiązywania prawidłowych relacji z rówieśnikami,
- pomoc w odkrywaniu przez dzieci swoich mocnych stron,
- wdrażanie i rozpowszechnianie zdrowego stylu życia,
- współpracę z ich nauczycielami i rodzicami.
- Do zadań świetlicy należy:
- organizowanie opieki,
- organizowanie pomocy w nauce,
- tworzenie warunków do nauki własnej,
- przyzwyczajanie do samodzielnej pracy,
- wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów,
- organizowanie gier i zabaw ruchowych, mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny,
- odkrywanie i rozwijanie zainteresowań,
- stworzenie warunków do uczestnictwa w kulturze, organizowanie kulturalnych rozrywek, kształcenie nawyków kulturalnego życia codziennego,
- upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny i czystości oraz dbałości o zachowanie zdrowia,
- rozwijanie samodzielności i aktywności,
- współpraca z rodzicami i nauczycielami dzieci uczęszczających do świetlicy szkolnej, a także z pedagogiem, psychologiem szkolnym.
IV. Założenia organizacyjne
- Świetlica działa w dni pracy szkoły w godzinach: od 7:00 do 17:00.
- Nadzór pedagogiczny nad pracą świetlicy sprawuje dyrektor szkoły.
- W świetlicy prowadzone są zajęcia w grupach wychowawczych, gdzie liczba uczniów nie powinna przekraczać 25 osób.
- Opieką wychowawczą objęci są wszyscy uczniowie:
- dojeżdżający do szkoły,
- skierowani do świetlicy z powodu nieobecności nauczyciela lub czekający na zajęcia lekcyjne,
- zwolnieni z uczęszczania na zajęcia np. wychowania fizycznego, religii, etyki.
- Dzieci przebywające w świetlicy spożywają obiady w zależności od godziny zakończenia zajęć lekcyjnych.
- Dziecko ze świetlicy mogą odbierać jedynie rodzice/prawni opiekunowie oraz wyznaczone przez nich osoby wpisane do Karty zgłoszenia dziecka do świetlicy. W wyjątkowych sytuacjach uczeń może być odebrany przez inną osobę, której rodzic nie wpisał do Karty zgłoszenia, wyłącznie na podstawie pisemnego upoważnienia od rodziców/prawnych opiekunów.
- Rodzice/prawni opiekunowie decydujący o samodzielnym powrocie dziecka do domu składają stosowne oświadczanie, podpisane przez oboje rodziców/prawnych opiekunów, do wychowawcy klasy.
- Obowiązkiem rodziców/prawnych opiekunów jest odbieranie dziecka punktualnie, według indywidualnych ustaleń. Nagminne nieprzestrzeganie punktualności w ostateczności skutkować może wypisaniem dziecka ze świetlicy.
- Każda zmiana decyzji rodziców w kwestii pobytu dzieci w świetlicy musi być przekazana w formie pisemnej z datą i podpisem.
- Uczniowie przebywający w świetlicy zobowiązani są do przestrzegania zasad ustalonych z wychowawcami.
V. Prawa i obowiązki ucznia uczęszczającego do świetlicy szkolnej
- Wychowanek ma prawo do:
- właściwie zorganizowanej opieki,
- życzliwego traktowania,
- poszanowania godności osobistej,
- ochrony przed przemocą fizyczną i psychiczną,
- wyboru zajęć zgodnie z zainteresowaniami,
- uzyskania pomocy w przypadku trudności w nauce,
- rozwijania swoich zainteresowań i uzdolnień,
- korzystania z pomocy dydaktycznych, gier i sprzętu audiowizualnego będącego na wyposażeniu świetlicy.
- Wychowanek jest zobowiązany do:
- przestrzegania regulaminu wewnętrznego świetlicy,
- przestrzegania zasad współżycia w grupie,
- współpracy w procesie wychowania i opieki,
- uczestniczenia w zajęciach organizowanych w świetlicy,
- kulturalnego zachowania się w trakcie zajęć świetlicowych,
- respektowania poleceń nauczyciela,
- dostarczania usprawiedliwień swojej nieobecności,
- nieopuszczania świetlicy szkolnej bez uprzedniego zgłoszenia wychowawcy,
- przebywania w miejscu wyznaczonym przez nauczyciela,
- nieoddalania się od grupy podczas wyjść poza salę świetlicową,
- dbałości o wspólne dobro, ład i porządek,
- ponoszenia odpowiedzialności za własne postępowanie.
VI. Nagrody i kary
- Stosowane nagrody i wyróżnienia to:
- Wyróżnienie wobec grupy przez wychowawcę świetlicy lub wychowawcę klasy.
- Pochwała przekazana opiekunom.
- Pochwała dyrektora szkoły.
- Nagroda rzeczowa.
- Stosowane kary to:
- Upomnienie udzielone przez wychowawcę świetlicy, wychowawcę klasy lub dyrektora szkoły.
- Poinformowanie rodziców o niewłaściwym zachowaniu.
VII. Współpraca z rodzicami
- Bezpośrednia – codzienny kontakt i rozmowy przy odbieraniu lub przyprowadzaniu dziecka do świetlicy.
- Rozmowy telefoniczne.
VIII. Dokumentacja świetlicy
- Regulamin świetlicy.
- Roczny plan pracy świetlicy szkolnej.
- Dziennik zajęć.
- Karty zgłoszeń dzieci do świetlicy szkolnej.
- Oświadczenie rodzica (opiekuna prawnego) o zatrudnieniu
- Roczne sprawozdanie z działalności świetlicy szkolnej.
- Dokumentacja finansowa.
IX. Zadania nauczyciela świetlicy
- Systematyczne prowadzenie dziennika zajęć.
- Przestrzeganie dyscypliny pracy.
- Sumienne spełnianie obowiązków podczas dyżurów.
- Prowadzenie zajęć dydaktycznych według ogólnego planu.
- Sprawowanie opieki i zapewnienie bezpieczeństwa wychowankom.
- Organizowanie gier i zabaw ruchowych oraz innych form kultury fizycznej w pomieszczeniach i na powietrzu mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny uczniów.
- Rozwijanie zainteresowań uczniów.
- Upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny oraz dbałość o zachowanie zdrowia.
- Współpraca z rodzicami, Radą Pedagogiczną, pielęgniarką szkolną.
- Dbanie o estetykę pomieszczeń i aktualny wystrój świetlicy.
- Wykonanie prac zleconych przez kierownika świetlicy.
- Zapoznanie uczniów (w pierwszym tygodniu września) z regulaminem świetlicy.
- Uzgadnianie z przełożonymi potrzeb materialnych świetlicy.
- Zgłaszanie wychowawcy klasy, rodzicom informacji o nieuczęszczaniu dziecka do świetlicy.
- O niewłaściwym zachowaniu uczniów wychowawca świetlicy powiadamia rodzica i wychowawcę ucznia.
Aktualizacja Regulaminu wchodzi w życie z dniem 01.08.2022 r.
Świetlica
Świetlica jest czynna w godzinach porannych od godz. 7.00.
Klasy 1a, 2a, 3a między godz. 7.00 a 8.00 przebywają w sali 11.
Klasy 1b, 2b, 3b między godz. 7.00 a 8.00 przebywają w sali 12.
Po zakończonych zajęciach lekcyjnych dzieci realizują zajęcia świetlicowe pod opieką wychowawcy świetlicy w grupach i salach wynikających z aktualnego rozkładu.
W świetlicy Dzieci mogą odpocząć, oczekiwać na zajęcia dodatkowe, odrobić lekcje pod nadzorem i z pomocą wychowawców, a także budować i rozwijać swoje zainteresowania.
Uzupełniając ofertę edukacyjną szkoły, świetlica proponuje dzieciom rozwijanie zainteresowań i umiejętności poprzez szeroki wachlarz zajęć:
- plastycznych – poznawanie nowych i doskonalenie wcześniej poznanych technik plastycznych, udział w konkursach plastycznych
- czytelniczo-medialnych – udział w imprezach kulturalno-rozrywkowych organizowanych
- w szkole (zabawy, apele, uroczystości, mikołajki, andrzejki), współpraca z biblioteka szkolną
- sportowo–zabawowych
- muzycznych – prowadzenie zabaw muzyczno–rytmicznych, nauka nowych piosenek i utrwalanie już znanych, wspólne słuchanie i interpretacja utworów muzyki klasycznej, tańce integracyjne.
Ważne miejsce w działaniach wychowawczych zajmują zagadnienia związane z kultywowaniem tradycji i zwyczajów ludowych oraz patriotyzmem.
W dzisiejszych czasach szczególnie istotna jest edukacja prozdrowotna, dlatego uczniowie zachęcani są do podejmowania aktywności fizycznej, jako formy czynnego wypoczynku (poprzez organizowanie gier i zabaw ruchowych na świeżym powietrzu i w sali gimnastycznej). Dzieci wyrabiają nawyk dbania o własne zdrowie (higiena osobista, właściwe odżywianie). W ramach edukacji prozdrowotnej rozróżniają czynniki wpływające pozytywnie i negatywnie na zdrowie i rozwój.
Nauczyciele świetlicy organizujący pracę grup, dostosowują tematykę zajęć do obchodzonych uroczystości i świąt, a także pór roku oraz do zainteresowań i potrzeb dzieci. Poprzez właściwy styl kierowania grupą, stymulują twórczy rozwój dziecka i jego aktywność, jak również modelują różne sytuacje wychowawcze. Wykorzystują przy tym wszystkie rodzaje dziecięcej ekspresji. Dzieci uczestniczące w zajęciach świetlicowych uczą się: planowania pracy, samodzielnego projektowania, podejmowania właściwych decyzji, występowania na forum, logicznego myślenia. Kształcą uwagę, pamięć, koncentrację, aktywność psychoruchową i sprawność manualną. Każde Dziecko jest objęte należytą opieką oraz indywidualnym podejściem wychowawczym.
Bogata oferta zajęć świetlicowych oprócz walorów wychowawczych i dydaktycznych ma wartości integracyjne, co przekłada się na klimat i rodzinną atmosferę.
Szczegółowy Plan Pracy Opiekuńczo-Wychowawczej w Świetlicy Szkolnej SP7 przewidziany na rok szkolny 2023/2024 dostępny jest TUTAJ.
Dokumenty
Plan pracy Szkoły Podstawowej nr 7 im. rotmistrza Witolda Pileckiego we Wrocławiu na rok szkolny 2025/2026
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe ( Dz.U. z 2022 r. poz. 1082 ze zm.),
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (Dz.U. z 2021 r. poz. 1762 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego ( Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r. poz. 1700 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017 r. poz. 1646 ze zm.),
- Rozporządzenie M E i N z dnia 6 lutego 2023r.zmieniające rozporządzenie w/s podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej(Dz.U.z2017r.poz.356
- 60 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2024 r. poz. 737 ze zm.)
Plan opracowany został na podstawie:
I,Kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026:
- Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym
- Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
- Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych, wspieranie aktywności fizycznej uczniów.
- Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych, profilaktyka uzależnień.
- Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci, rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie, poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
- Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych oraz w środowisku pracodawców, wzmocnienie roli doradztwa zawodowego.
- Rozwijanie zainteresowania kulturą i językiem polskim wśród Polonii, nauczanie języka polskiego w środowiskach polonijnych.
- Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.II. Planu nadzoru pedagogicznego kuratora oświaty na rok szkolny 2025/2026
III. Wniosków sformułowanych podsumowującym rok szkolny 2024/2025.
Wnioski:
- Organizacja dodatkowych zajęć, przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty
- Ćwiczenie umiejętności krytycznego myślenia, czytania ze zrozumieniem ,pisania i publicznego mówienia, odróżniania faktu od opinii
- Motywowanie uczniów do czytania lektur i korzystania z biblioteki szkolnej
- Integracja nowych technologii
- Wykorzystanie nowych narzędzi edukacyjnych do wsparcia procesu nauczania
- Dalsze promowanie tolerancji, empatii, szacunku i współpracy wśród uczniów
- Działania na rzecz przeciwdziałania problemom takim jak mobbing, cyberbullying, uzależnienie ,czy agresja
- Warsztaty na temat komunikacji, negocjacji , radzenia sobie ze stresem przed egzaminem
- Ulepszenie organizacji pracy w szkole, poprzez lepsze zarządzanie czasem, czy komunikacją
- Dalsze wzmacnianie relacji szkoły z rodzicami, lokalną społecznością, instytucjami czy firmami
- Systematyczna ocena działań szkoły i wprowadzanie zmian w celu poprawy efektywności
- Otwarcie na dzielenie się doświadczeniami i dobrą praktyką między nauczycielami (lekcje otwarte)
I. Plan pracy w głównych obszarach działalności szkoły
Zarządzanie i organizacja
Zadania | Osoba odpowiedzialna | Termin realizacji |
Przydział obowiązków służbowych wszystkim pracownikom (powołanie zespołów przedmiotowych, liderów, opiekunów stażu, mentorów) | Dyrektor szkoły | Do 1 września 2025 |
Opracowanie rocznego planu pracy szkoły i zatwierdzenie uchwałą przez Radę pedagogiczną | Dyrektor szkoły | Do 15 września |
Przedstawienie radzie pedagogicznej wyników i wniosków ze sprawowanego nadzoru w roku szkolnym 2024/2025 | Dyrektor szkoły | Do 1 września |
Wprowadzenie zmian w dokumentach szkolnych i dostosowanie ich do zmian prawa oświatowego:
statut, regulaminy, procedury, program profilaktyczny |
Dyrektor szkoły | Do 10 września |
Opracowanie wewnątrzszkolnego planu doskonalenia zawodowego | Dyrektor szkoły | Do 10 września |
Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego i zatwierdzenie uchwałą przez Radę Pedagogiczną | Dyrektor szkoły | Do 15 września |
Zaktualizowanie programu profilaktyczno-wychowawczego | Rada Pedagogiczna i Rada Rodziców SP7 | Do końca września |
Pełnienie nadzoru pedagogicznego | Dyrektor szkoły | Cały rok |
Opracowanie arkusza organizacji pracy szkoły, aktualizacja we wrześniu | Dyrektor szkoły | Do końca kwietnia |
Umożliwienie nauczycielom zdobywania kolejnych stopni awansu zawodowego | Dyrektor szkoły, opiekunowie staży , mentorzy | Cały rok |
Promocja szkoły w środowisku lokalnym | Wszyscy nauczyciele | Cały rok |
Przeprowadzenie rekrutacji uczniów do klas I | Dyrektor szkoły | Marzec –sierpień |
Nauczanie
Zadania | Osoba odpowiedzialna | Termin realizacji |
Realizacja podstawy programowej | Wszyscy nauczyciele | Cały rok szkolny |
Organizacja pracy zespołów przedmiotowych | przewodniczący zespołów | Cały rok szkolny |
Współpraca z psychologiem, pedagogiem, pedagogiem specjalnym, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi i rodzicami w celu rozpoznania indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów ,udzielanie wsparcia dzieciom przez specjalistów zgodnie z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości | Wszyscy nauczyciele | Cały rok szkolny |
Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacji zdrowotnej oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego , pomoc w kształtowaniu u wychowanków stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci | Wszyscy nauczyciele | Cały rok szkolny |
Promocja zdrowia .Udział w akcjach, programach profilaktycznych, propagowaniu zdrowego żywienia, ruchu, bezpiecznego poruszania się w drodze do szkoły, z bezpiecznego korzystania z komputera, telewizji i telefonu | Lider promocji zdrowia, nauczyciel edukacja dla bezpieczeństwa, nauczyciele informatyki, wychowawcy | Cały rok |
Edukacja ekologiczna. Udział w akcjach, programach ,projektach ekologicznych, projektach badawczych | Lider edukacji ekologicznej, wszyscy nauczyciele | Cały rok |
Organizacja konkursów szkolnych i pozaszkolnych | Nauczyciele | Cały rok szkolny |
Rozwijanie umiejętności uczniów z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria przyszłości | Nauczyciele matematyki | Cały rok szkolny |
Rozwijanie umiejętności cyfrowych uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w internecie. Poprawne wykorzystywanie przez nauczycieli materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji | Wszyscy nauczyciele | Cały rok |
Praca z uczniami mającymi trudności w nauce | Wszyscy nauczyciele , pedagog, pedagog specjalny, psycholog, logopeda | Cały rok szkolny |
Badanie wyników nauczania .Diagnozy przygotowane przez WCDN dla klas szóstych 24-26 marca, dla klas trzecich 23-24 kwietnia | nauczyciele | Według planu nadzoru |
Próbne egzaminy dla uczniów klas ósmych | Komisje przedmiotowe | październik/marzec |
Analiza wyników nauczania | Wszyscy nauczyciele, wicedyrektor | Cały rok szkolny |
Kształcenie u uczniów poczucia odpowiedzialności za uzyskane oceny | Wszyscy nauczyciele | Cały rok szkolny |
Podejmowanie inicjatyw w/z wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej .Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla uczniów z wadami postawy , zajęcia na basenie dla uczniów klas trzecich i chętnych w zależności od możliwości organizacyjnych | Nauczyciele wychowania fizycznego cały rok | Cały rok |
Wychowanie komunikacyjne jako interdyscyplinarne zadanie szkoły .Bezpieczeństwo w ruchu drogowym .Przygotowanie ucznia do świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w ruchu drogowym opartego na szacunku do drugiego człowieka oraz poszanowaniu prawa. | Wychowawcy, nauczyciel techniki, wychowania fizycznego , przyrody | Cały rok szkolny |
Kontrola właściwego i systematycznego oceniania uczniów przez nauczycieli .Doskonalenie kompetencji w/z warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego .nauczycieli |
Dyrektor szkoły |
Raz w miesiącu |
Obserwacje lekcji – kształcenie rozwijające kreatywność i innowacyjność uczniów | Dyrektor szkoły | Według harmonogramu |
Kontrola przestrzegania przez nauczycieli obowiązujących zasad oceniania, klasyfikowania i promowania | Wszyscy nauczyciele | Cały rok szkolny |
Wychowanie
Zadania | Osoba odpowiedzialna | Termin realizacji |
Integracja zespołów klasowych | Wychowawcy klas | Wrzesień |
Realizowanie programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły | Wszyscy nauczyciele | Cały rok |
Diagnozowanie i monitorowanie zachowań uczniów | Wszyscy nauczyciele | Cały rok |
Profilaktyka agresji i przemocy w szkole, w tym w zakresie bezpiecznego korzystania z zasobów sieci. Budowanie właściwych postaw i wzajemna nauka, jak na przemoc reagować i jej skutecznie przeciwdziałać.(warsztaty, happeningi, pogadanki, wystawy, konkursy, akcje internetowe) | Wszyscy nauczyciele | Cały rok
|
Organizacja imprez kulturalnych, artystycznych oraz wycieczek | Wszyscy nauczyciele | Cały rok |
Współpraca wychowawców z rodzicami dzieci, z pedagogiem szkolnym, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny. Realizacja zadań z zakresu doradztwa zawodowego . | Wychowawcy klas, psycholog, nauczyciel wos | Cały rok |
Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie. Tydzień szczęścia w szkole od 29 września do 5 października pod hasłem Szczęśliwi , bo różnorodni. | Wychowawcy klas | Cały rok |
Patroni roku 2026 ustanowieni przez Senat | ||
Rok 2026-Rokiem Andrzeja Wajdy w uznaniu twórczości i dokonań jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów. | poloniści | Cały rok |
Rok 2026 -Rokiem Miasta Gdyni. Jubileusz 100-lecia nadania Gdyni praw miejskich, a także docenienie znaczenia jej w rozwoju gospodarczym Polski oraz przemianach ustrojowych | Nauczyciel historii. | Cały rok |
Rok 2026 -Rokiem Robotniczych Protestów . upamiętnienie ofiar represji i osób biorących udział w manifestacjach VI 1976 roku. Okazja do przypomnienia tych wydarzeń i ich znaczenia dla historii Polski.45 rocznica powstania Solidarności. | Nauczyciel historii | Cały rok |
Rok 2026 -rokiem Błogosławionej Matki Elżbiety Róży Czackiej. Uhonorowanie założycielki Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi, krzewicielki nauki o niewidomych Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek | Katechetka | Cały rok |
Edukacja czytelnicza | Nauczyciel bibliotekarz | Cały rok |
Angażowanie rodziców w życie klasy i szkoły | Wychowawcy klas | Cały rok |
Zadania opiekuńcze
Zadania | Osoba odpowiedzialna | Termin realizacji |
Organizacja opieki pedagogicznej | Wszyscy nauczyciele | Cały rok |
Zapewnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej | Dyrektor, nauczyciele, pedagog szkolny, pedagog specjalny, psycholog ,logopeda | Cały rok |
Objęcie opieką świetlicy wszystkich dzieci potrzebujących takiej opieki | Wychowawcy klas, opiekunowie świetlicy | Cały rok |
Organizacja opieki wychowawczej dla uczniów będących w trudnej sytuacji życiowej i dla uczniów z doświadczeniem migracyjnym | Wychowawcy klas | Cały rok |
Zapewnienie obiadów w szkole | Wychowawcy klas | Cały rok |
Zapewnienie opieki uczniom w czasie przerw i nie uczestniczącym w zajęciach religii | Dyrektor szkoły, grafik dyżurów | Cały rok |
II. Kalendarium szkoły w roku szkolnym 2025/2026
1.
|
Rozpoczęcie zajęć dydaktyczno-wychowawczo- opiekuńczych | 1 września 2025 r. poniedziałek uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego
I półrocze od 1 września 2025 do 30 stycznia 2026, II półrocze od 16 lutego do 26 czerwca 2026 Podstawa prawna: |
2. | Zebrania informacyjne wychowawców klas z rodzicami | 4 września czwartek
Zapoznanie rodziców z dokumentacją wewnątrzszkolną (Statut i WSO, program profilaktyczny),wybór trójek klasowych .Podanie kalendarza roku szkolnego. Składka na RR i ubezpieczenie . |
3. | Święto KEN | 14 października wtorek (dzień wolny od zajęć lekcyjnych) |
4. | Wszystkich Świętych | 1 listopada sobota |
5. | Święto szkoły | 10 listopada poniedziałek apel z okazji rocznicy nadania imienia szkole i święta niepodległości |
6. | Święto Niepodległości | 11 listopada wtorek (dzień wolny od zajęć lekcyjnych i opiekuńczych) |
7. | Propozycje ocen za I półrocze z przedmiotów i zachowania wpisane w Librus | Do 16 grudnia wtorek |
8. | Zebrania wychowawców klas z rodzicami | 18 grudnia czwartek |
9. | Zimowa przerwa świąteczna | Od 23 grudnia poniedziałek- 31 grudnia 2025 r. środa(29,30,31 grudnia dni wolne od zajęć dydaktycznych)
Podstawa prawna: |
10. | Nowy Rok 2025 | 1 stycznia 2026 czwartek |
11. | Święto Trzech Króli | 6 stycznia wtorek dzień wolny od zajęć lekcyjnych i opiekuńczych |
12. | Klasyfikacyjna Rada Pedagogiczna | Do 23 stycznia piątek wpisujemy oceny, klasyfikacyjna rada pedagogiczna za I półrocze 27 stycznia wtorek |
13. | Zebrania wychowawców klas z rodzicami | 29 stycznia czwartek
Przedstawienie ocen po zatwierdzeniu klasyfikacji |
15. | Ferie zimowe | Od 2 lutego poniedziałek do 13 lutego piątek 2026 r. ferie zimowe
(urlop wypoczynkowy nauczycieli) dolnośląskie, mazowieckie, opolskie, zachodniopomorskie Podstawa prawna: |
16. | Plenarna rada pedagogiczna | 30 stycznia piątek podsumowanie I półrocza |
17. |
II półrocze |
Od 16 lutego do 26 czerwca |
18. | Wiosenna przerwa świąteczna | Od 2 kwietnia czwartek do 7 kwietnia wtorek
Podstawa prawna: |
19. | Festyn rodzinny | Termin do ustalenia z RR. |
20. | 1 maja święto Pracy | 1 maja piątek dzień wolny od zajęć dydaktyczno-opiekuńczych |
21. | 3 maja Święto Konstytucji | 3 maja niedziela |
22. | 4 maja | Apel szkolny z okazji świąt majowych |
23. | 11,12,13 maja | Egzaminy ósmoklasisty |
24. | Propozycje ocen końcoworocznych z przedmiotów i zachowania wpisujemy w Librus | 19 maja wtorek |
25. | Zebrania wychowawców klas z rodzicami na miesiąc przed wystawieniem ocen | 21 maja czwartek |
26. | Dzień Dziecka | 1 czerwca poniedziałek. Rada Rodziców jest organizatorem |
27. | Boże Ciało | 4 czerwca czwartek dzień wolny od zajęć dydaktyczno-opiekuńczych |
28. | Wpisujemy oceny końcoworoczne | 16 czerwca wtorek |
29. | Klasyfikacyjna RP | 18 czerwca czwartek |
30. | Przygotowanie świadectw, nagród , dyplomów do podpisu przez dyrektora szkoły | 19 ,22,23 24 czerwca |
31. | Zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach | 26 czerwca piątek 2026 r. Uroczysty apel
Podstawa prawna: |
32. | Plenarna RP | 26 czerwca piątek |
33. | Ferie letnie | 27 czerwca – 31 sierpnia 2026 r.
Podstawa prawna: |
III. Dyrektor szkoły może ustalić do 8 dni dodatkowo wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Są to 3 dni sprawdzianu ósmoklasisty (11,12,13 maja 2026), święta religijne ,dni uzasadnione organizacją pracy szkoły. Proponuję następujące dni : 2 stycznia piątek ,5 czerwca piątek po Bożym Ciele.
IV. Plan wycieczek szkolnych i wyjść do instytucji kulturalnych zgodnie z harmonogramem wychowawców klas ( zał. do planu)
V. Harmonogram konkursów opracowują nauczyciele poszczególnych przedmiotów (zał. do planu)
VI. Harmonogram zebrań rady pedagogicznej
Lp. | Termin | Tematyka/cel |
1. | 29 sierpień | Zebranie organizacyjne – przygotowanie pracy szkoły w roku szkolnym, informacja o zmianach w przepisach o światowych na rok szkolny 2025 /2026, o zmianach w podstawie programowej. |
2. | Listopad /termin i tematyka do ustalenia | Zebranie szkoleniowe – tematyka związana z kierunkami polityki oświatowej państwa |
3. | 27 styczeń | Zebranie klasyfikacyjne – klasyfikacja śródroczna, podsumowanie półrocznej pracy szkoły |
4. | Kwiecień /termin do ustalenia | Zebranie szkoleniowe – tematyka związana ze sprawdzianem ósmoklasisty |
5. | 18 czerwiec | Zebranie klasyfikacyjne – klasyfikacja roczna, podsumowanie pracy szkoły w roku szkolnym 2025/2026 |
Cały dokument dostępny jest TUTAJ (pdf, 463 KB)
Kalendarz roku szkolnego 2022/2023
1. | Rozpoczęcie zajęć dydaktyczno-wychowawczych |
4 września 2023 r.poniedziałek Podstawa prawna: § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z późn. zm.). |
2. | Zebrania wychowawców klas z rodzicami |
7 września 2023 r., czwartek Zapoznanie rodziców z dokumentacją wewnątrzszkolną (Statut i WSO),wybór trójek klasowych .Podanie kalendarza roku szkolnego. Informacja o szczegółowych sposobach dostosowania warunków i form przeprowadzenia egzaminu ósmoklasisty oraz o trybie ustalania proponowanych dostosowań, nie później niż do 25 września 2023.Składka na RR i ubezpieczenie . |
3. | Święto KEN | 14 października 2023 r., sobota |
4 | Zebrania wychowawców klas z rodzicami |
26 października, czwartek, 2023 r. |
5. | Wszystkich Świętych | 1 listopada środa, 2023 r.
2, 3 listopada czwartek , piątek – wolne po odpracowaniu, za zgodą Rady Pedagogicznej , Rady Rodziców i SU. |
6. | Święto szkoły | 10 listopada 2023 r., piątek Rocznica nadania imienia szkole. |
7. | Święto niepodległości | 11 listopada 2023 r., sobota |
8. | Propozycje ocen semestralnych | Do 8 grudnia 2023 r., piatek |
9. | Zebrania wychowawców klas z rodzicami | 12 grudnia 2023 r., wtorek |
10. | Zimowa przerwa świąteczna | 23, sobota – 31 grudnia 2023 r., niedziela Podstawa prawna: § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z późn. zm). |
11. | Nowy Rok 2024 | 1 stycznia 2024 r., poniedziałek Dzień wolny od zajęć lekcyjnych |
12. | Święto Trzech Króli | 6 stycznia 2024 r., sobota |
13. | Klasyfikacyjna Rada Pedagogiczna | 9 stycznia 2024 r., wtorek |
14. | Zebrania wychowawców klas z rodzicami |
11 stycznia, czwartek, 2024 r. Przedstawienie ocen po zatwierdzeniu klasyfikacji |
15. | Ferie zimowe | Od 15 stycznia, poniedziałek do 28 stycznia, niedziela, 2024 r. dolnośląskie, mazowieckie, opolskie, zachodniopomorskie Podstawa prawna: § 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z późn.zm.). |
16. | Plenarna Rada Pedagogiczna | 30 stycznia, wtorek, 2024 r. |
17. | Zebrania wychowawców klas z rodzicami |
14 marca, czwartek, 2024 r. |
18. | Wiosenna przerwa świąteczna | od 28 marca, czwartek do 2 kwietnia, wtorek, 2024 r. Podstawa prawna: § 3 ust. 1 pkt. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z późn. zm.). |
19. | Majówka | 1 maja 2024 r., Święto pracy (środa, dzień wolny od zajęć) 2 maja 2024 r. (czwartek, dzień wolny od zajęć ustalił dyrektor szkoły) 3 maja 2024 r., rocznica Konstytucji 3 Maja (piątek, dzień wolny od zajęć) |
20. | Propozycje ocen końcoworocznych | 13 maja, poniedziałek, 2024 r. |
21. | Zebrania wychowawców klas z rodzicami na miesiąc przed wystawieniem ocen | 14 maja, wtorek, 2024 r. |
22. | Egzamin ósmoklasisty | 14, 15, 16 maja 2024 r. Podstawa prawna: art. 9a ust. 2 pkt 10 lit. a tiret pierwsze ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (j.t. Dz.U. z 2021 r. poz. 1915, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty (Dz. U. z 2020 r. poz. 1361). |
23. | Dzień Dziecka | 1 czerwca, sobota, 2024 r. |
24. | Boże Ciało | 30 maja, czwartek, 2024 r., święto, 31 maja, piątek, dzień wolny ustalony przez dyrektora |
25. | Wpisujemy oceny końcoworoczne | 13 czerwca, czwartek, 2024 r. |
26. | Klasyfikacyjna RP | 14 czerwca, piątek, 2024 r. |
27. | Zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach | 21 czerwca, piątek, 2024 r. Podstawa prawna: § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z póź., zm.). |
28. | Plenarna RP | 21 czerwca, piątek, 2024 r. |
29. | Ferie letnie | 22 czerwca – 31 sierpnia 2024 r. Podstawa prawna: § 3 ust. 1 pkt. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z późn. zm.). |