W naszej szkole dbamy o wszechstronny rozwój osobowości dziecka  i wspomagamy jego rodzinę w procesie wychowania.

Rodzic, który wybiera naszą szkołę, zapewnia swojemu dziecku najlepszy start w przyszłość.

Bezpieczeństwo, szacunek, zaufanie i odpowiedzialność to atuty Siódemki.

Jesteśmy szkołą, która:

  • Tworzy środowisko sprzyjające wszechstronnemu rozwojowi uczniów.
  • Wspiera i stymuluje wszechstronny rozwój uczniów adekwatnie do ich możliwości psychofizycznych.
  • Promuje wychowanie podmiotowe i wspiera działania wychowawcze rodziców.
  • Przygotowuje młodych ludzi do samodzielnego rozwiązywania problemów oraz stosowania zdobytej wiedzy w praktyce.
  • Pomaga uczniom w osiąganiu celów życiowych i wskazuje priorytety niezbędne dla odnalezienia własnego miejsca w dorosłym życiu

Naszym uczniom zapewniamy:

  • Opiekę psychologa, pedagoga, logopedy.
  • Opiekę pielęgniarki.
  • Opiekę świetlicową od godz. 07.00 do 17.00
  • Korzystanie z zasobów biblioteki.
  • Zajęcia sportowe na boisku szkolnym, sali gimnastycznej i basenie.
  • Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne, korekcyjno – kompensacyjne.
  • Zajęcia korygujące wady postawy.
  • Obiady przywożone przez firmę cateringową.
  • Szafkę w szatni, oddzielną dla każdego ucznia.

Dyrekcja

Dyrektor szkoły – Dorota Pisklewicz

Wicedyrektor szkoły – Grażyna Zimmerman

Dyrektor szkoły przyjmuje w sprawie skarg i wniosków  po ustaleniu z sekretariatem  w godz. 10.00 – 14.00.

Nauczyciele

L.p. Nazwisko Imię
1 Barylska Anna
2 Bis Barbara
3 Cytarzyńska – Wachowiak Paula
4 Ćwiklińska Joanna
5 Czajkowska Małgorzata
6 Czerczak Katarzyna
7 Franaszek Agnieszka
8 Garbowski Andrzej
9 Golec Sonia
10 Gułaj Eleonora
11 Guzikowska Joanna
12 Hałuszko Małgorzata
13 Klasińska Agnieszka
14 Kostowiecka-Matusz Aneta
15 Kotlińska Maria
16 ks. Paleczny Maciej
17 Kurgan Katarzyna
18 Kwiatkowska Justyna
19 Marcisz Patryk
20 Mnich Iwona
21 Mojsejów-Kmiecik Monika
22 Nakoneczna Ewa
23 Nakonieczna Magdalena
24 Owczarek Anna
25 Pasternak Bartosz
26 Pisklewicz Dorota
27 Piskozub Małgorzata
28 Pokrzywnicka Aleksandra
29 Podejma Podejma
30 Potoczny Sebastian
31 Pruchnik Ewa
32 Sawicka Edyta
33 Skarżyńska Marta
34 Słaby Piotr
35 Wacowska Magdalena
36 Wcisło Gabriela
37 Wełna-Szczepańska Jolanta
38 Wojtowicz Anna
39 Walichiewicz Wioletta
40 Zadrożny Czesław
41 Zimmerman Grażyna

Pedagog szkolny

Pedagog

Jolanta Wełna –Szczepańska

tel.  71 798 67 24, wew. 140

Pedagog specjalny

Magdalena Nakonieczna

Psycholog szkolny

Adriana Podejma

Tel.: 71 798 67 24 wew. 141

Pielęgniarka szkolna

Tel. 71 798 67 24 wew.170

GODZINY PRACY:

Poniedziałek 10.00 – 14.00

Sekretariat

Obsługa interesantów: 8:00 – 14:00

tel.: 71 798 67 24

Sekretarz szkoły

Natalia Kubacka

Kierownik gospodarczy

Wioleta Skałacka ( wew.102)

Starszy specjalista do spraw kadr

Mariola Bęben ( wew.110)

Biblioteka

Sonia Golec

Godziny pracy:

  • Poniedziałek 08:00 – 14.30
  • Wtorek 08:00 – 13.30
  • Środa 08.00 – 13:30
  • Czwartek 08.00 – 14.30
  • Piątek 08.00 – 14.30

Regulamin świetlicy

REGULAMIN ŚWIETLICY SZKOLNEJ
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 WE WROCŁAWIU

 

Uchwalono na podstawie art. 105 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.

I. Postanowienia ogólne

  1. Świetlica jest integralną częścią szkoły – w swojej programowej działalności realizuje cele i zadania szkoły, ze szczególnym uwzględnieniem treści i działań wychowawczo-opiekuńczych przyjętych w planie pracy oraz w Programie Wychowawczo-Profilaktycznym Szkoły.
  2. W świetlicy zadania realizowane są według rocznego planu pracy opracowanego na podstawie rocznego planu pracy szkoły.
  3. Zajęcia świetlicowe są przeznaczone dla uczniów, którzy pozostają w szkole dłużej ze względu na:
    • czas pracy rodziców – na wniosek rodziców,
    • organizację dojazdu do szkoły lub inne okoliczności wymagające zapewnienia opieki w szkole.
  4. Zajęcia świetlicowe organizowane są systematycznie, w ciągu całego dnia, z uwzględnieniem potrzeb edukacyjnych oraz rozwojowych dzieci, a także ich możliwości psychofizycznych.

II. Zasady rekrutacji dzieci do świetlicy szkolnej

  1. Kwalifikowanie i przyjmowanie uczniów do świetlicy, dokonuje się na podstawie pisemnego zgłoszenia rodziców (opiekunów dziecka) – karty zgłoszenia dziecka do świetlicy szkolnej oraz oświadczenia o zatrudnieniu.
  2. Pierwszeństwo w przyjęciu dziecka do świetlicy mają rodzice (prawni opiekunowie):
    • pracujący zawodowo w godzinach pracy świetlicy,
    • samotnie wychowujący dziecko i pracujący zawodowo,
    • znajdujący się w szczególnej sytuacji losowej.
  3. Do świetlicy przyjmowani są uczniowie klas I-III, a także uczniowie którzy nie uczęszczają na religię, lub z innej przyczyny, za zgodą Dyrektora szkoły nie uczestniczą w zajęciach lekcyjnych.
  4. Kwalifikacji i przyjęcia dziecka do świetlicy dokonuje komisja powołana przez Dyrektora szkoły.
  5. W skład komisji wchodzą: pedagog szkolny i koordynator świetlicy.
  6. Weryfikacja oświadczeń o zatrudnieniu odbywa się cały rok.
  7. Rodzic (opiekun prawny) może w ciągu roku szkolnego, złożyć pisemny wniosek do Dyrektora szkoły o przyjęcie dziecka do świetlicy szkolnej, jeżeli podejmie pracę zawodową, a dziecko nie będzie miało zapewnionej opieki, lub gdy rodzina znajduje się w szczególnej sytuacji losowej.

III. Cele i zadania świetlicy

  1. Wychowawcy w świetlicy szkolnej zapewniają dzieciom:
    • zorganizowaną opiekę wychowawczą,
    • pomoc w nauce,
    • warunki do nauki własnej,
    • kulturalną rozrywkę i zabawę,
    • właściwe wzorce kultury osobistej i współżycia w grupie,
    • rozwój zainteresowań oraz zdolności,
    • stymulowanie postawy twórczej,
    • wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej,
    • pomoc w nabywaniu umiejętności nawiązywania prawidłowych relacji z rówieśnikami,
    • pomoc w odkrywaniu przez dzieci swoich mocnych stron,
    • wdrażanie i rozpowszechnianie zdrowego stylu życia,
    • współpracę z ich nauczycielami i rodzicami.
  2. Do zadań świetlicy należy:
    • organizowanie opieki,
    • organizowanie pomocy w nauce,
    • tworzenie warunków do nauki własnej,
    • przyzwyczajanie do samodzielnej pracy,
    • wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów,
    • organizowanie gier i zabaw ruchowych, mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny,
    • odkrywanie i rozwijanie zainteresowań,
    • stworzenie warunków do uczestnictwa w kulturze, organizowanie kulturalnych rozrywek, kształcenie nawyków kulturalnego życia codziennego,
    • upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny i czystości oraz dbałości o zachowanie zdrowia,
    • rozwijanie samodzielności i aktywności,
    • współpraca z rodzicami i nauczycielami dzieci uczęszczających do świetlicy szkolnej, a także z pedagogiem, psychologiem szkolnym.

IV. Założenia organizacyjne

  1. Świetlica działa w dni pracy szkoły w godzinach: od 7:00 do 17:00.
  2. Nadzór pedagogiczny nad pracą świetlicy sprawuje dyrektor szkoły.
  3. W świetlicy prowadzone są zajęcia w grupach wychowawczych, gdzie liczba uczniów nie powinna przekraczać 25 osób.
  4. Opieką wychowawczą objęci są wszyscy uczniowie:
    • dojeżdżający do szkoły,
    • skierowani do świetlicy z powodu nieobecności nauczyciela lub czekający na zajęcia lekcyjne,
    • zwolnieni z uczęszczania na zajęcia np. wychowania fizycznego, religii, etyki.
  5. Dzieci przebywające w świetlicy spożywają obiady w zależności od godziny zakończenia zajęć lekcyjnych.
  6. Dziecko ze świetlicy mogą odbierać jedynie rodzice/prawni opiekunowie oraz wyznaczone przez nich osoby wpisane do Karty zgłoszenia dziecka do świetlicy. W wyjątkowych sytuacjach uczeń może być odebrany przez inną osobę, której rodzic nie wpisał do Karty zgłoszenia, wyłącznie na podstawie pisemnego upoważnienia od rodziców/prawnych opiekunów.
  7. Rodzice/prawni opiekunowie decydujący o samodzielnym powrocie dziecka do domu składają stosowne oświadczanie, podpisane przez oboje rodziców/prawnych opiekunów, do wychowawcy klasy.
  8. Obowiązkiem rodziców/prawnych opiekunów jest odbieranie dziecka punktualnie, według indywidualnych ustaleń. Nagminne nieprzestrzeganie punktualności w ostateczności skutkować może wypisaniem dziecka ze świetlicy.
  9. Każda zmiana decyzji rodziców w kwestii pobytu dzieci w świetlicy musi być przekazana w formie pisemnej z datą i podpisem.
  10. Uczniowie przebywający w świetlicy zobowiązani są do przestrzegania zasad ustalonych z wychowawcami.

V. Prawa i obowiązki ucznia uczęszczającego do świetlicy szkolnej

  1. Wychowanek ma prawo do:
    • właściwie zorganizowanej opieki,
    • życzliwego traktowania,
    • poszanowania godności osobistej,
    • ochrony przed przemocą fizyczną i psychiczną,
    • wyboru zajęć zgodnie z zainteresowaniami,
    • uzyskania pomocy w przypadku trudności w nauce,
    • rozwijania swoich zainteresowań i uzdolnień,
    • korzystania z pomocy dydaktycznych, gier i sprzętu audiowizualnego będącego na wyposażeniu świetlicy.
  2. Wychowanek jest zobowiązany do:
    • przestrzegania regulaminu wewnętrznego świetlicy,
    • przestrzegania zasad współżycia w grupie,
    • współpracy w procesie wychowania i opieki,
    • uczestniczenia w zajęciach organizowanych w świetlicy,
    • kulturalnego zachowania się w trakcie zajęć świetlicowych,
    • respektowania poleceń nauczyciela,
    • dostarczania usprawiedliwień swojej nieobecności,
    • nieopuszczania świetlicy szkolnej bez uprzedniego zgłoszenia wychowawcy,
    • przebywania w miejscu wyznaczonym przez nauczyciela,
    • nieoddalania się od grupy podczas wyjść poza salę świetlicową,
    • dbałości o wspólne dobro, ład i porządek,
    • ponoszenia odpowiedzialności za własne postępowanie.

VI. Nagrody i kary

  1. Stosowane nagrody i wyróżnienia to:
    • Wyróżnienie wobec grupy przez wychowawcę świetlicy lub wychowawcę klasy.
    • Pochwała przekazana opiekunom.
    • Pochwała dyrektora szkoły.
    • Nagroda rzeczowa.
  2. Stosowane kary to:
    • Upomnienie udzielone przez wychowawcę świetlicy, wychowawcę klasy lub dyrektora szkoły.
    • Poinformowanie rodziców o niewłaściwym zachowaniu.

VII. Współpraca z rodzicami

  1. Bezpośrednia – codzienny kontakt i rozmowy przy odbieraniu lub przyprowadzaniu dziecka do świetlicy.
  2. Rozmowy telefoniczne.

VIII. Dokumentacja świetlicy

  1. Regulamin świetlicy.
  2. Roczny plan pracy świetlicy szkolnej.
  3. Dziennik zajęć.
  4. Karty zgłoszeń dzieci do świetlicy szkolnej.
  5. Oświadczenie rodzica (opiekuna prawnego) o zatrudnieniu
  6. Roczne sprawozdanie z działalności świetlicy szkolnej.
  7. Dokumentacja finansowa.

IX. Zadania nauczyciela świetlicy

  1. Systematyczne prowadzenie dziennika zajęć.
  2. Przestrzeganie dyscypliny pracy.
  3. Sumienne spełnianie obowiązków podczas dyżurów.
  4. Prowadzenie zajęć dydaktycznych według ogólnego planu.
  5. Sprawowanie opieki i zapewnienie bezpieczeństwa wychowankom.
  6. Organizowanie gier i zabaw ruchowych oraz innych form kultury fizycznej w pomieszczeniach i na powietrzu mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny uczniów.
  7. Rozwijanie zainteresowań uczniów.
  8. Upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny oraz dbałość o zachowanie zdrowia.
  9. Współpraca z rodzicami, Radą Pedagogiczną, pielęgniarką szkolną.
  10. Dbanie o estetykę pomieszczeń i aktualny wystrój świetlicy.
  11. Wykonanie prac zleconych przez kierownika świetlicy.
  12. Zapoznanie uczniów (w pierwszym tygodniu września) z regulaminem świetlicy.
  13. Uzgadnianie z przełożonymi potrzeb materialnych świetlicy.
  14. Zgłaszanie wychowawcy klasy, rodzicom informacji o nieuczęszczaniu dziecka do świetlicy.
  15. O niewłaściwym zachowaniu uczniów wychowawca świetlicy powiadamia rodzica i wychowawcę ucznia.

Aktualizacja Regulaminu wchodzi w życie z dniem 01.08.2022 r.

Świetlica

Świetlica jest czynna w godzinach porannych od godz. 7.00.

Klasy 1a, 2a, 3a między godz. 7.00 a 8.00 przebywają w sali 11.

Klasy 1b, 2b, 3b między godz. 7.00 a 8.00 przebywają w sali 12.

Po zakończonych zajęciach lekcyjnych dzieci realizują zajęcia świetlicowe pod opieką wychowawcy świetlicy w grupach i salach wynikających z aktualnego rozkładu.

Grafika - świetlicaW świetlicy Dzieci mogą odpocząć, oczekiwać na zajęcia dodatkowe, odrobić lekcje pod nadzorem i z pomocą wychowawców, a także budować i rozwijać swoje zainteresowania.

Uzupełniając ofertę edukacyjną szkoły, świetlica proponuje dzieciom rozwijanie zainteresowań i umiejętności poprzez szeroki wachlarz zajęć:

  • plastycznych – poznawanie nowych i doskonalenie wcześniej poznanych technik plastycznych, udział w konkursach plastycznych
  • czytelniczo-medialnych – udział w imprezach kulturalno-rozrywkowych organizowanych
  • w szkole (zabawy, apele, uroczystości, mikołajki, andrzejki), współpraca z biblioteka szkolną
  • sportowo–zabawowych
  • muzycznych – prowadzenie zabaw muzyczno–rytmicznych, nauka nowych piosenek i utrwalanie już znanych, wspólne słuchanie i interpretacja utworów muzyki klasycznej, tańce integracyjne.

Ważne miejsce w działaniach wychowawczych zajmują zagadnienia związane z kultywowaniem tradycji i zwyczajów ludowych oraz patriotyzmem.

W dzisiejszych czasach szczególnie istotna jest edukacja prozdrowotna, dlatego uczniowie zachęcani są do podejmowania aktywności fizycznej, jako formy czynnego wypoczynku (poprzez organizowanie gier i zabaw ruchowych na świeżym powietrzu i w sali gimnastycznej). Dzieci wyrabiają nawyk dbania o własne zdrowie (higiena osobista, właściwe odżywianie). W ramach edukacji prozdrowotnej rozróżniają czynniki wpływające pozytywnie i negatywnie na zdrowie i rozwój.

Nauczyciele świetlicy organizujący pracę grup, dostosowują tematykę zajęć do obchodzonych uroczystości i świąt, a także pór roku oraz do zainteresowań i potrzeb dzieci.  Poprzez właściwy styl kierowania grupą, stymulują twórczy rozwój dziecka i jego aktywność, jak również modelują różne sytuacje wychowawcze. Wykorzystują przy tym wszystkie rodzaje dziecięcej ekspresji. Dzieci uczestniczące w zajęciach świetlicowych uczą się: planowania pracy, samodzielnego projektowania, podejmowania właściwych decyzji, występowania na forum, logicznego myślenia. Kształcą uwagę, pamięć, koncentrację, aktywność psychoruchową i sprawność manualną. Każde Dziecko jest objęte należytą opieką oraz indywidualnym podejściem wychowawczym.

Bogata oferta zajęć świetlicowych oprócz walorów wychowawczych i dydaktycznych ma wartości integracyjne, co przekłada się na klimat i rodzinną atmosferę.

Szczegółowy Plan Pracy Opiekuńczo-Wychowawczej w Świetlicy Szkolnej SP7 przewidziany na rok szkolny 2023/2024 dostępny jest TUTAJ.

Dokumenty

Plan pracy Szkoły Podstawowej nr 7 im. rotmistrza Witolda Pileckiego we Wrocławiu na rok szkolny 2025/2026

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe ( Dz.U. z 2022 r. poz. 1082 ze zm.),
  • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (Dz.U. z 2021 r. poz. 1762 ze zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego ( Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r. poz. 1700 ze zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017 r. poz. 1646 ze zm.),
  • Rozporządzenie M E i N z dnia 6 lutego 2023r.zmieniające rozporządzenie w/s podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej(Dz.U.z2017r.poz.356
  • 60 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2024 r. poz. 737 ze zm.)

Plan opracowany został na podstawie:

I,Kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026:

  1. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym
  2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
  3. Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych, wspieranie aktywności fizycznej uczniów.
  4. Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych, profilaktyka uzależnień.
  5. Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci, rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie, poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
  6. Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych oraz w środowisku pracodawców, wzmocnienie roli doradztwa zawodowego.
  7. Rozwijanie zainteresowania kulturą i językiem polskim wśród Polonii, nauczanie języka polskiego w środowiskach polonijnych.
  8. Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.II. Planu nadzoru pedagogicznego kuratora oświaty na rok szkolny 2025/2026

 III. Wniosków sformułowanych  podsumowującym rok szkolny 2024/2025.

Wnioski:

  • Organizacja dodatkowych zajęć, przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty
  • Ćwiczenie umiejętności krytycznego myślenia, czytania ze zrozumieniem ,pisania i publicznego mówienia, odróżniania faktu od opinii
  • Motywowanie uczniów do czytania lektur i korzystania z biblioteki szkolnej
  • Integracja nowych technologii
  • Wykorzystanie nowych narzędzi edukacyjnych do wsparcia procesu nauczania
  • Dalsze promowanie tolerancji, empatii, szacunku i współpracy wśród uczniów
  • Działania na rzecz przeciwdziałania problemom takim jak mobbing, cyberbullying, uzależnienie ,czy agresja
  • Warsztaty na temat komunikacji, negocjacji , radzenia sobie ze stresem przed egzaminem
  • Ulepszenie organizacji pracy w szkole, poprzez lepsze zarządzanie czasem,  czy komunikacją
  • Dalsze wzmacnianie relacji szkoły z rodzicami, lokalną społecznością, instytucjami czy firmami
  • Systematyczna ocena działań szkoły i wprowadzanie zmian w celu poprawy efektywności
  • Otwarcie na dzielenie się doświadczeniami i dobrą praktyką między nauczycielami  (lekcje otwarte)

 

I. Plan pracy w głównych obszarach działalności szkoły

Zarządzanie i organizacja

Zadania Osoba odpowiedzialna Termin realizacji
Przydział obowiązków służbowych wszystkim pracownikom (powołanie zespołów przedmiotowych,  liderów, opiekunów stażu, mentorów) Dyrektor szkoły Do 1 września 2025
Opracowanie rocznego planu pracy szkoły i zatwierdzenie  uchwałą  przez Radę pedagogiczną Dyrektor szkoły Do 15 września
Przedstawienie radzie pedagogicznej wyników i wniosków ze sprawowanego nadzoru w roku szkolnym 2024/2025 Dyrektor szkoły Do 1 września
Wprowadzenie zmian w dokumentach szkolnych i dostosowanie ich do zmian prawa oświatowego:

statut, regulaminy, procedury, program profilaktyczny

Dyrektor szkoły Do 10 września
Opracowanie wewnątrzszkolnego planu doskonalenia zawodowego Dyrektor szkoły Do 10 września
Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego  i zatwierdzenie uchwałą przez Radę Pedagogiczną Dyrektor szkoły Do 15 września
Zaktualizowanie  programu profilaktyczno-wychowawczego Rada Pedagogiczna i Rada Rodziców SP7 Do końca września
Pełnienie nadzoru pedagogicznego Dyrektor szkoły Cały rok
Opracowanie arkusza organizacji pracy szkoły, aktualizacja we wrześniu Dyrektor szkoły Do końca kwietnia
Umożliwienie nauczycielom zdobywania kolejnych stopni awansu zawodowego Dyrektor szkoły, opiekunowie staży , mentorzy Cały rok
Promocja szkoły w środowisku lokalnym Wszyscy nauczyciele Cały rok
Przeprowadzenie rekrutacji uczniów do klas I Dyrektor szkoły Marzec –sierpień

Nauczanie

Zadania Osoba odpowiedzialna Termin realizacji
Realizacja podstawy programowej Wszyscy nauczyciele Cały rok szkolny
Organizacja pracy zespołów przedmiotowych przewodniczący zespołów Cały rok szkolny
Współpraca z psychologiem, pedagogiem,  pedagogiem specjalnym, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi i rodzicami w celu rozpoznania indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów ,udzielanie wsparcia dzieciom przez specjalistów zgodnie z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości Wszyscy nauczyciele Cały rok szkolny
Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacji zdrowotnej oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego , pomoc w kształtowaniu u wychowanków stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci Wszyscy nauczyciele Cały rok szkolny
Promocja zdrowia .Udział w akcjach, programach profilaktycznych, propagowaniu zdrowego żywienia, ruchu, bezpiecznego poruszania się w drodze do szkoły, z bezpiecznego korzystania  z komputera, telewizji i telefonu Lider promocji zdrowia, nauczyciel edukacja dla bezpieczeństwa, nauczyciele informatyki, wychowawcy Cały rok
Edukacja ekologiczna. Udział w akcjach, programach ,projektach  ekologicznych, projektach badawczych Lider edukacji ekologicznej, wszyscy nauczyciele Cały rok
Organizacja konkursów szkolnych i pozaszkolnych Nauczyciele Cały rok szkolny
Rozwijanie umiejętności uczniów z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria przyszłości  Nauczyciele matematyki Cały rok szkolny
Rozwijanie umiejętności  cyfrowych uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci  oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w internecie. Poprawne wykorzystywanie przez nauczycieli materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji Wszyscy nauczyciele Cały rok
Praca z uczniami mającymi trudności w nauce Wszyscy nauczyciele , pedagog, pedagog specjalny, psycholog, logopeda Cały rok szkolny
Badanie wyników nauczania .Diagnozy przygotowane przez WCDN dla klas szóstych 24-26 marca, dla klas trzecich 23-24 kwietnia  nauczyciele Według planu nadzoru
Próbne egzaminy dla uczniów klas ósmych Komisje przedmiotowe październik/marzec
Analiza wyników nauczania Wszyscy nauczyciele, wicedyrektor Cały rok szkolny
Kształcenie u uczniów poczucia odpowiedzialności za uzyskane oceny Wszyscy nauczyciele Cały rok szkolny
Podejmowanie inicjatyw w/z wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej .Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla uczniów z wadami postawy , zajęcia na basenie dla uczniów klas trzecich i chętnych w zależności od możliwości organizacyjnych Nauczyciele wychowania fizycznego cały rok Cały rok
Wychowanie komunikacyjne jako interdyscyplinarne zadanie szkoły .Bezpieczeństwo w ruchu drogowym .Przygotowanie ucznia do świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w ruchu drogowym opartego na szacunku do drugiego człowieka oraz poszanowaniu prawa. Wychowawcy, nauczyciel techniki, wychowania fizycznego , przyrody Cały rok szkolny
Kontrola właściwego i systematycznego oceniania uczniów przez nauczycieli .Doskonalenie kompetencji w/z warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego .nauczycieli  

Dyrektor szkoły

Raz w miesiącu
Obserwacje lekcji – kształcenie rozwijające kreatywność i innowacyjność uczniów Dyrektor szkoły Według harmonogramu
Kontrola przestrzegania przez nauczycieli obowiązujących zasad oceniania, klasyfikowania i promowania Wszyscy nauczyciele Cały rok szkolny

Wychowanie

Zadania Osoba odpowiedzialna Termin realizacji
Integracja zespołów klasowych Wychowawcy klas Wrzesień
Realizowanie programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły Wszyscy nauczyciele Cały rok
Diagnozowanie i monitorowanie zachowań uczniów Wszyscy nauczyciele Cały rok
Profilaktyka agresji i przemocy w szkole, w tym w zakresie bezpiecznego korzystania z zasobów sieci. Budowanie właściwych postaw i wzajemna nauka, jak na przemoc reagować i jej skutecznie przeciwdziałać.(warsztaty, happeningi, pogadanki, wystawy, konkursy, akcje internetowe) Wszyscy nauczyciele Cały rok

 

Organizacja imprez kulturalnych, artystycznych oraz wycieczek Wszyscy nauczyciele Cały rok
Współpraca wychowawców z rodzicami dzieci, z pedagogiem szkolnym, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny. Realizacja zadań z zakresu doradztwa zawodowego . Wychowawcy klas, psycholog, nauczyciel wos Cały rok
Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie. Tydzień szczęścia w szkole  od 29 września do 5 października pod hasłem Szczęśliwi , bo różnorodni. Wychowawcy klas Cały rok
Patroni roku 2026 ustanowieni przez Senat
Rok 2026-Rokiem Andrzeja Wajdy w uznaniu twórczości  i dokonań jednego z najwybitniejszych polskich reżyserów. poloniści Cały rok
Rok 2026 -Rokiem Miasta Gdyni. Jubileusz 100-lecia nadania Gdyni praw miejskich, a także docenienie znaczenia jej w rozwoju gospodarczym Polski oraz przemianach ustrojowych Nauczyciel historii. Cały rok
Rok  2026 -Rokiem Robotniczych Protestów . upamiętnienie ofiar represji i osób biorących udział w manifestacjach  VI 1976 roku. Okazja do przypomnienia tych wydarzeń i ich znaczenia dla historii Polski.45 rocznica powstania Solidarności. Nauczyciel historii Cały rok
Rok 2026 -rokiem Błogosławionej Matki Elżbiety Róży Czackiej. Uhonorowanie założycielki Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi, krzewicielki nauki o niewidomych Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Katechetka Cały rok
Edukacja czytelnicza Nauczyciel bibliotekarz Cały rok
Angażowanie rodziców w życie klasy i szkoły Wychowawcy klas Cały rok

Zadania opiekuńcze

Zadania Osoba odpowiedzialna Termin realizacji
Organizacja opieki pedagogicznej Wszyscy nauczyciele Cały rok
Zapewnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej Dyrektor, nauczyciele, pedagog szkolny, pedagog specjalny, psycholog ,logopeda Cały rok
Objęcie opieką świetlicy wszystkich dzieci potrzebujących takiej opieki Wychowawcy klas, opiekunowie świetlicy Cały rok
Organizacja opieki wychowawczej dla uczniów będących w trudnej sytuacji życiowej i dla uczniów z doświadczeniem migracyjnym Wychowawcy klas Cały rok
Zapewnienie obiadów w szkole Wychowawcy klas Cały rok
Zapewnienie opieki uczniom w czasie przerw i nie uczestniczącym  w zajęciach religii Dyrektor szkoły, grafik dyżurów Cały rok

II. Kalendarium szkoły w roku szkolnym 2025/2026

1.

 

 

 

 

Rozpoczęcie zajęć dydaktyczno-wychowawczo- opiekuńczych 1  września 2025 r. poniedziałek uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego

I półrocze od 1 września 2025  do 30 stycznia  2026, II półrocze od 16 lutego do 26 czerwca 2026

Podstawa prawna:
§ 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z późn. zm.).

2. Zebrania informacyjne wychowawców klas z rodzicami 4 września czwartek

Zapoznanie rodziców z dokumentacją wewnątrzszkolną (Statut i WSO, program profilaktyczny),wybór trójek klasowych .Podanie kalendarza roku szkolnego.

Składka na RR i ubezpieczenie .

3. Święto KEN 14 października wtorek (dzień wolny od zajęć lekcyjnych)
4. Wszystkich Świętych  1 listopada sobota
5. Święto szkoły 10 listopada poniedziałek apel z okazji  rocznicy nadania imienia szkole i święta niepodległości
6. Święto Niepodległości 11 listopada wtorek (dzień wolny od zajęć lekcyjnych i opiekuńczych)
7. Propozycje ocen za I półrocze z przedmiotów i zachowania wpisane w Librus Do 16 grudnia wtorek 
8. Zebrania wychowawców klas z rodzicami 18 grudnia czwartek
9. Zimowa przerwa świąteczna Od 23 grudnia poniedziałek- 31 grudnia  2025 r. środa(29,30,31 grudnia dni wolne od zajęć dydaktycznych)

Podstawa prawna:
§ 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z późn. zm).

10. Nowy Rok 2025 1 stycznia 2026  czwartek
11. Święto Trzech Króli 6 stycznia wtorek dzień  wolny od zajęć lekcyjnych i opiekuńczych
12. Klasyfikacyjna Rada Pedagogiczna Do 23  stycznia piątek wpisujemy oceny, klasyfikacyjna rada pedagogiczna za I półrocze 27 stycznia wtorek
13. Zebrania wychowawców klas z rodzicami 29  stycznia czwartek

Przedstawienie ocen po zatwierdzeniu klasyfikacji

15. Ferie zimowe  Od 2 lutego poniedziałek do 13 lutego piątek   2026 r. ferie zimowe

(urlop wypoczynkowy nauczycieli)

dolnośląskie, mazowieckie, opolskie, zachodniopomorskie

Podstawa prawna:
§ 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z późn.zm.).

16. Plenarna rada pedagogiczna 30 stycznia piątek podsumowanie I półrocza
17.  

II półrocze

Od 16 lutego do 26 czerwca
18. Wiosenna przerwa świąteczna  Od 2 kwietnia czwartek do 7 kwietnia wtorek

Podstawa prawna:
§ 3 ust. 1 pkt. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z późn. zm.).

19. Festyn rodzinny Termin do ustalenia z RR.
20. 1 maja święto Pracy  1 maja  piątek dzień wolny od zajęć dydaktyczno-opiekuńczych
21. 3 maja Święto Konstytucji  3 maja niedziela
22. 4 maja Apel szkolny z okazji świąt majowych
23. 11,12,13 maja Egzaminy ósmoklasisty
24. Propozycje ocen końcoworocznych  z przedmiotów i zachowania wpisujemy w Librus 19 maja wtorek
25. Zebrania wychowawców klas z rodzicami na miesiąc przed wystawieniem ocen 21 maja czwartek
26. Dzień Dziecka 1 czerwca poniedziałek. Rada Rodziców jest organizatorem
27. Boże Ciało  4 czerwca czwartek dzień wolny od zajęć dydaktyczno-opiekuńczych
28. Wpisujemy oceny końcoworoczne 16 czerwca wtorek
29. Klasyfikacyjna RP 18 czerwca  czwartek
30. Przygotowanie świadectw, nagród , dyplomów do podpisu przez dyrektora szkoły 19 ,22,23 24 czerwca
31. Zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach 26 czerwca  piątek 2026 r. Uroczysty apel

Podstawa prawna:
§ 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z póź., zm.).

32. Plenarna RP 26 czerwca piątek
33. Ferie letnie 27 czerwca – 31 sierpnia 2026 r.

Podstawa prawna:
§ 3 ust. 1 pkt. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z późn. zm.).

III. Dyrektor szkoły może ustalić do 8 dni dodatkowo wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Są to 3 dni sprawdzianu ósmoklasisty (11,12,13 maja 2026), święta religijne  ,dni uzasadnione organizacją pracy szkoły. Proponuję następujące dni : 2 stycznia piątek ,5 czerwca piątek po Bożym Ciele.

IV. Plan wycieczek szkolnych i wyjść do instytucji kulturalnych  zgodnie z harmonogramem wychowawców klas ( zał. do planu)

V. Harmonogram konkursów opracowują nauczyciele poszczególnych przedmiotów (zał. do planu)

VI. Harmonogram zebrań rady pedagogicznej

Lp. Termin Tematyka/cel
1.  29 sierpień Zebranie organizacyjne – przygotowanie pracy szkoły w roku szkolnym, informacja o zmianach w przepisach o
światowych na rok szkolny 2025 /2026, o zmianach w podstawie programowej.
2. Listopad /termin i tematyka do ustalenia Zebranie szkoleniowe – tematyka związana z kierunkami polityki oświatowej państwa
3. 27 styczeń Zebranie klasyfikacyjne – klasyfikacja śródroczna, podsumowanie półrocznej pracy szkoły
4. Kwiecień /termin do ustalenia Zebranie szkoleniowe – tematyka związana ze sprawdzianem ósmoklasisty
5. 18 czerwiec Zebranie klasyfikacyjne – klasyfikacja roczna, podsumowanie pracy szkoły w roku szkolnym 2025/2026

Cały dokument dostępny jest TUTAJ (pdf, 463 KB)

Kalendarz roku szkolnego 2022/2023

1. Rozpoczęcie zajęć
dydaktyczno-wychowawczych
4 września 2023 r.poniedziałek
Podstawa prawna:
§ 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z późn. zm.).
2. Zebrania wychowawców
klas z rodzicami
7 września 2023 r., czwartek
Zapoznanie rodziców z dokumentacją wewnątrzszkolną (Statut i WSO),wybór trójek klasowych .Podanie kalendarza roku szkolnego.
Informacja o szczegółowych sposobach dostosowania warunków i form przeprowadzenia egzaminu ósmoklasisty oraz o trybie ustalania proponowanych dostosowań, nie później niż do 25 września 2023.Składka na RR i ubezpieczenie .
3. Święto KEN 14 października 2023 r., sobota
4 Zebrania  wychowawców
klas z rodzicami
26 października, czwartek, 2023 r.
5. Wszystkich Świętych  1 listopada środa, 2023 r.

2, 3 listopada czwartek , piątek – wolne po odpracowaniu, za zgodą Rady Pedagogicznej , Rady Rodziców i SU.

6. Święto szkoły 10 listopada 2023 r., piątek
Rocznica nadania imienia szkole.
7. Święto niepodległości 11 listopada 2023 r., sobota
8. Propozycje ocen semestralnych Do 8 grudnia 2023 r., piatek
9. Zebrania wychowawców klas z rodzicami 12 grudnia 2023 r., wtorek
10. Zimowa przerwa świąteczna 23, sobota – 31 grudnia 2023 r., niedziela

Podstawa prawna:
§ 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z późn. zm).
11. Nowy Rok 2024 1 stycznia 2024 r., poniedziałek
Dzień wolny od zajęć lekcyjnych
12. Święto Trzech Króli 6 stycznia 2024 r., sobota
13. Klasyfikacyjna Rada Pedagogiczna 9 stycznia 2024 r., wtorek
14. Zebrania wychowawców
klas z rodzicami
11 stycznia, czwartek, 2024 r.
Przedstawienie ocen po zatwierdzeniu klasyfikacji
15. Ferie zimowe Od 15 stycznia, poniedziałek do 28 stycznia, niedziela, 2024 r.
dolnośląskie, mazowieckie, opolskie, zachodniopomorskie
Podstawa prawna:
§ 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z późn.zm.).
16. Plenarna Rada Pedagogiczna 30 stycznia, wtorek, 2024 r.
17. Zebrania wychowawców
klas z rodzicami
14 marca, czwartek, 2024 r.
18. Wiosenna przerwa świąteczna od 28 marca, czwartek do 2 kwietnia, wtorek, 2024 r. 
Podstawa prawna:
§ 3 ust. 1 pkt. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z późn. zm.).
19. Majówka 1 maja 2024 r., Święto pracy (środa, dzień wolny od zajęć)
2 maja 2024 r. (czwartek, dzień wolny od zajęć ustalił dyrektor szkoły)
3 maja 2024 r., rocznica Konstytucji 3 Maja (piątek, dzień wolny od zajęć)
20. Propozycje ocen końcoworocznych 13 maja, poniedziałek, 2024 r.
21. Zebrania wychowawców klas z rodzicami na miesiąc przed wystawieniem ocen 14 maja, wtorek, 2024 r.
22. Egzamin ósmoklasisty 14, 15, 16 maja 2024 r.
Podstawa prawna:
art. 9a ust. 2 pkt 10 lit. a tiret pierwsze ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (j.t. Dz.U. z 2021 r. poz. 1915, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty (Dz. U. z 2020 r. poz. 1361).
23. Dzień Dziecka 1 czerwca, sobota, 2024 r.
24. Boże Ciało 30 maja, czwartek, 2024 r., święto, 31 maja, piątek, dzień wolny ustalony przez dyrektora
25. Wpisujemy oceny końcoworoczne  13 czerwca, czwartek, 2024 r.
26. Klasyfikacyjna RP 14 czerwca, piątek, 2024 r.
27. Zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach 21 czerwca, piątek, 2024 r.
Podstawa prawna:
§ 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z póź., zm.).
28. Plenarna RP 21 czerwca, piątek, 2024 r.
29. Ferie letnie 22 czerwca – 31 sierpnia 2024 r.
Podstawa prawna:
§ 3 ust. 1 pkt. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603, z późn. zm.).

Edukacja zdalna