Świetlica jest czynna w godzinach porannych od godz. 7.00.

Klasy 1a, 2a, 3a między godz. 7.00 a 8.00 przebywają w sali 11, natomiast klasy 1b, 2b, 3b między godz. 7.00 a 8.00 w sali 12.

Kadra – nauczyciele świetlicy:

  1. p. M. Mojsejów-Kmiecik
  2. p. J. Kozłowska
  3. p. J. Ćwiklińska
  4. p. M. Kotlińska
  5. p. E. Gułaj
  6. p. M. Hałuszko
  7. p. M.Kaczmarek
  8. p. I. Mnich
  9. p. J.Guzikowska

 

 PLAN  PRACY  DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ  ŚWIETLICY SZKOLNEJ W ROKU SZKOLNYM 2025/2026

  Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026: 

  1. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
  2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
  3. Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych, wspieranie aktywności fizycznej uczniów.
  4. Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych, profilaktyka uzależnień.
  5. Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci, rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie, poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
  6. Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych oraz w środowisku pracodawców, wzmocnienie roli doradztwa zawodowego.
  7. Rozwijanie zainteresowania kulturą i językiem polskim wśród Polonii, nauczanie języka polskiego w środowiskach polonijnych.
  8. Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.

Cel główny:

  • Zapewnienie uczniom zorganizowanej opieki dydaktyczno-wychowawczej umożliwiającej wszechstronny rozwój dziecka, jego zainteresowań, uzdolnień i umiejętności przed i po zakończeniu zajęć lekcyjnych i  potrzeby bezpieczeństwa, akceptacji, szacunku, samorealizacji w klimacie wzajemnej serdeczności.

Cele szczegółowe:

  • Realizowanie zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły.
  • Kształtowanie u wychowanków właściwej postawy społeczno – moralnej ( odpowiednie  kulturalne zachowanie w szkole, w domu i środowisku lokalnym i pomoc w przezwyciężaniu negatywnych wpływów środowiska ).
  • Wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej, organizowanie pracy zespołowej i udzielanie  indywidualnej pomocy uczniom mającym trudności w nauce.
  • Pomoc w wyrabianiu nawyków kulturalnej rozrywki, sportu i zabawy. Wprowadzenie elementów relaksu, swobody i aktywności zgodnej z własnymi potrzebami.
  • Rozwijanie   zainteresowań, zamiłowań , uzdolnień wychowanków i aktywności twórczej..
  • Kształtowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia, budowanie motywacji do zachowań  prozdrowotnych, wyrabianie prawidłowych nawyków żywieniowych, propagowanie postaw proekologicznych.
  • Pomoc w nabywaniu umiejętności nawiązywania prawidłowych relacji z rówieśnikami, kształtowanie wrażliwości uczuciowej, w uzyskaniu wyższej samooceny, akceptacji i uznania.
  • Wdrażanie do właściwego korzystania z dóbr przyrody i kultury.
  • Kształtowanie patriotycznych uczuć dla małej i dużej ojczyzny.
  • Wyrabianie nawyku zdrowego , aktywnego , bezpiecznego organizowania czasu wolnego.

Zadania świetlicy szkolnej:

  • Zapewnienie wychowankom opieki przed i po zajęciach lekcyjnych(sporządzanie list grup wychowawczych, przyjmowanie kart zgłoszeń do świetlicy, sprawdzanie obecności na zajęciach świetlicowych, otoczenie szczególną opieką uczniów klas pierwszych, uzupełnienie wyposażenia, zakup materiałów do wykorzystania na zajęciach, prowadzenie stosownej dokumentacji , wydawanie dziecka tylko osobom upoważnionym i zanotowanie w dzienniku).
  • Przypominanie o zasadach bezpieczeństwa w drodze do szkoły i ze szkoły , podczas zabaw w trakcie zajęć, w czasie wolnym od nauki, propagowanie idei pierwszej pomocy przedmedycznej.
  • Organizowanie nauki, pomoc w odrabianiu zadań domowych, tworzenie warunków do samodzielnej pracy.
  • Organizowanie wypoczynku czynnego, ruchu (jeśli to możliwe na świeżym powietrzu), upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny osobistej.
  • Promowanie zdrowego stylu życia, zasad zdrowego odżywiania.
  • Organizowanie zajęć  rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów poprzez dostarczanie okazji do różnorodnej ekspresji ( plastycznej, muzycznej, dramatycznej).
  • Udział świetlicy w życiu społecznym szkoły i środowiska lokalnego.
  • Stała, systematyczna współpraca z rodzicami i wychowawcami klas.
  • Organizowanie  współodpowiedzialności za dobro wspólne.
  • Wytwarzanie dobrego klimatu do nawiązywania kontaktów dziecka z nauczycielem oraz między uczniami (życzliwy stosunek do dzieci)
  • Organizowanie konkursów świetlicowych dających możliwość szerszego udziału wychowanków w życiu szkoły oraz prezentacji na forum szkoły.

Organizacja pracy w roku szkolnym 2025/2026

2-5 września 2025       WITAJCIE W ŚWIETLICY!

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Organizacja pracy świetlicy (zapoznanie dzieci z Regulaminami, przepisami BHP, zasadami zachowania
w świetlicy, wdrażanie
do ich przestrzegania), wzajemne poznanie się dzieci.
Powitanie uczestników świetlicy. Przedstawienie planu pracy w najbliższym roku szkolnym, zapoznanie z Regulaminem Świetlicy. Przypomnienie zasad BHP oraz zasad poruszania się po terenie szkoły. Rozmowy na temat poszanowania sprzętu, zabawek i gier. Wspomnienia z wakacji. Prace organizacyjno  – porządkowe  w sali świetlicowej. Wykonywanie elementów dekoracji świetlicy.

Rozmowy  na temat preferencji muzycznych dzieci.

 Gry i zabawy integracyjne na boisku szkolnym.

Rozwiązywanie interaktywnych quizów i krzyżówek.

           8-12 września 2025     W NASZEJ GRUPIE ŚWIETLICOWEJ

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Otoczenie szczególną opieką

najmłodszych wychowanków

świetlicy. Wdrażanie do przestrzegania zasad kultury osobistej w różnych sytuacjach.

Stworzenie kontraktu grupowego.

Wspólne zapisanie Kodeksu Świetlicy. Rozmowa na temat znaczenia ważnych słów (dzień dobry, dziękuję, proszę itp.).Głośne czytanie wybranych przez uczniów książek.

 

Malowanie farbami plakatowymi z wykorzystaniem foli bąbelkowej.

Śpiewamy i słuchamy znane nam piosenki wakacyjne.

 

Zabawy ruchowe na placu szkolnym.

Zapoznanie uczniów z dostępnymi grami planszowymi w świetlicy.

                   15-19 września 2025           SZKOŁA .TU CZUJĘ SIĘ BEZPIECZNIE.

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Zapoznanie uczniów z zasadami udzielania pierwszej pomocy. Uwrażliwianie uczniów na cierpienie innych osób. Przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się na drodze. 15 września – obchody Dnia Kropki.

19 września – Dzień Emotikona.

Zapoznanie z zasadami udzielania pierwszej pomocy – pogadanka.

Moje bezpieczeństwo w drodze do szkoły – pogadanka.

Rozpoznawanie sygnałów policji, pogotowia i straży.

Dowolna praca plastyczna metodą kropek.

Wykonanie własnego emotikona z kolorowego papieru.

Spacer po najbliższej okolicy.

Zabawa ,, pierwszeństwo na drodze”.

Gry stolikowe.

22-27 września 2025        KOLOROWA JESIEŃ

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Dostrzeganie walorów i uroków jesieni, kształtowanie umiejętności obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie. Jak jesienią zmienia się przyroda? – rozmowa.

Ptaki odlatujące na zimę – pogadanka.

Czytamy wiersze o jesieni.

Wydzieranki z kolorowego papieru.

Układanie kompozycji z liści.

Nauka piosenki o jesieni.

Rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez ptaki.

Jesienny spacer – szukamy oznak jesieni.

Zabawy na placu szkolnym.

29 września – 3 października 2025            JESIENNA SPIŻARNIA

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Poznawanie sposobów przetwarzania i przechowywania przez człowieka darów pochodzących ze środowiska przyrodniczego.

Utrwalanie umiejętności orientacji w przestrzeni.

Rozwijanie umiejętności plastycznych oraz wyobraźni.

30 września – Dzień Chłopaka.

28 września – Dzień Jabłka.

Przygotowanie  jabłek.

Przygotowanie wystawy na korytarzu szkolnym Jesienna Spiżarnia.

Przygotowanie upominków dla chłopców.

Kolorowe jabłka – praca plastyczna.

Praca plastyczna – Jesienny koszyk.

Spacer i zbieranie darów jesieni.

Gry i zabawy z wykorzystaniem tablicy multimedialnej.

Gra : Dwa ognie.

 6- 10 października 2025        DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Zapoznanie uczniów z historią Dnia Edukacji Narodowej.

Uświadomienie znaczenia szkolnictwa i pracy nauczyciela w życiu młodego człowieka.

Podkreślenie znaczenia pracy nauczyciela oraz innych pracowników szkoły.

10 października – Dzień Drzewa.

14 października – Dzień Edukacji Narodowej.

Mój nauczyciel – jaki powinien być wzorowy nauczyciel – burza mózgów.

Układanie wierszyków o pracy nauczyciela.

Wykonanie dekoracji z okazji Dnia Edukacji Narodowej.

Przygotowanie drobnych upominków dla nauczycieli.

Praca plastyczna – jesienne drzewo.

Nauka piosenki o nauczycielach.

Układanie puzzli.

Zabawa: Jestem nauczycielem.

13-17 października 2025        CHROŃMY ZWIERZĘTA

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Zapoznanie dzieci ze zwierzętami różnych sfer klimatycznych. Wzbogacenie wiedzy na temat życia zwierząt na wsi, w lesie, w ZOO.

Kształtowanie wrażliwości i poczucia odpowiedzialności za naszego pupila.

4 października Międzynarodowy Dzień Zwierząt – pogadanka, rozmowy na temat znanych nam zwierząt i środowiska w którym żyją.

Jak możemy zadbać o naszych domowych pupili?- pogadanka.

15 października – Dzień Mycia Rąk.

Czytamy wiersze o zwierzętach.

Rozpoznawanie głosów zwierząt.

Przygotowanie plakatu o ochronie zwierząt.

Lokomotywa – praca plastyczna.

Gra w Państwa-Miasta.

Naśladowanie ruchów różnych zwierząt.

        20-24 października 2025         WIRUSY NAM NIE STRASZNE!

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Wdrażanie do przestrzegania zasad higieny osobistej i zdrowego odżywiania się. Światowy Dzień Owoców i Warzyw 20 październik

Światowy Dzień Ziemniaka 21 październik

25 października – Dzień Kundelka.

Zdrowe odżywianie sukcesem zdrowia – pogadanka.

Jak prawidłowo myć ręce?

Przygotowanie sałatki owocowo- warzywnej.

Kolorowanki – owoce i warzywa.

Wykonywanie owoców i warzyw z plasteliny.

Przygotowanie gazetki ściennej dotyczącej Owoców i Warzyw.

Zabawa: Pomidor.

Rozwiązywanie rebusów i krzyżówek dotyczących owoców i warzyw.

Gry i zabawy z wykorzystaniem piłki.

27-31 października 2025      PAMIĘTAMY…- WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH.

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Poznanie tradycji związanych z Dniem Wszystkich Świętych.

Wdrażanie do czczenia pamięci o zmarłych oraz do odpowiedniego zachowania się na cmentarzu.

Rozmowa na temat obchodów Dnia Wszystkich Świętych.

Jakie uczucia wywołuje w nas Dzień Wszystkich Świętych.

Obrzędy Halloween w Polsce i na świecie.

Czytanie wiersza W. Broniewskiego ,,Zaduszki”.

31 października Dzień Dyni

Malowanie farbami – chryzantemy.

Wykonywanie papierowych zniczy.

Przygotowanie lampionów z dyni.

Przygotowanie gazetki ściennej z okazji Dnia Dyni.

Gry stolikowe.

Zabawa ruchowa: tor przeszkód.

3 – 7 listopada 2025      ZA OKNAMI TYLKO DESZCZ I DESZCZ…

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Rozwijanie zainteresowania dzieci jesienną przyrodą. Wskazywanie sposobów spędzania czasu w jesienne wieczory.

 

Propagowanie zasad zdrowego odżywiania się.

Sposoby radzenia sobie z jesienną chandrą – pogadanka.

Gry i zabawy na jesienne wieczory – burza mózgów.

3 listopada – Dzień Kanapki.

5 listopada – Dzień Postaci z Bajek.

8 listopada Międzynarodowy Dzień Zdrowego Śniadania.

Deszczowy pejzaż – praca plastyczna z wykorzystaniem farb.

Wspólne spożywanie  zdrowych kanapek.

Słuchanie muzyki relaksacyjnej.

Gra w kółko i krzyżyk.

Zabawy ruchowe na sali gimnastycznej.

 

                                        10-14 listopada 2025        NASZE ŚWIĘTA :Dzień Patrona ,DZIEŃ NIEPODLEGŁOŚCI

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Kształtowanie kompetencji obywatelskich – postaw patriotycznych i poczucia przynależności narodowej 10 listopada Dzień Patrona rtm. W. Pileckiego -pogadanka

11 listopada nasze święto narodowe – pogadanka.

Historia polskiego hymnu narodowego – rozmowa.

Czytanie utworów o tematyce patriotycznej.

 

Szkoła do hymnu – przypomnienie tekstu hymnu Polski.

Wykonanie dekoracji o tematyce patriotycznej.

Zabawy integracyjne.

Gry stolikowe oraz gry  z wykorzystaniem tablicy multimedialnej.

17 -21 listopada 2025    MOJE MOCNE I SŁABE STRONY

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Analiza swoich mocnych i słabych stron. Uświadomienie sobie swoich pozytywnych i negatywnych cech. Rozpoznawanie znaczenia niewerbalnych środków komunikowania się. 16 listopada – Dzień Tolerancji

20 listopada – Dzień Praw Dziecka.

22 listopada – Dzień Kredki.

Czytanie i analizowanie wybranych utworów bajek terapeutycznych.

Moje mocne i słabe strony – karta pracy.

Co to jest komunikacja werbalna i niewerbalna? – pogadanka.

Mój autoportret – praca plastyczna.

Słuchanie ulubionych piosenek.

Kartka do mojego przyjaciela – praca techniczna.

 

Zabawa ,,Kalambury”, ,,Głuchy telefon”,

Zabawy z wykorzystaniem lustra.

24-28 listopada 2025       NASZE ŚWIĘTA LUDOWE – ANDRZEJKI

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Poznanie tradycji związanych z Andrzejkami.

Rozwijanie zainteresowań polską kulturą ludową.

Wdrażanie do wspólnej, wesołej zabawy, kształcenie właściwego stosunku do wróżb.

21 listopada Dzień Życzliwości i Pozdrowień.

25 listopada Dzień Pluszowego Misia.

Andrzejkowe obrzędy – pogadanka.

Przysłowia andrzejkowe.

Wykonanie andrzejkowych ozdób i rekwizytów.

Słuchanie piosenek o przyjaźni.

Przygotowanie plakatu z okazji Dnia Życzliwości.

Zabawy przy muzyce.

Andrzejkowe wróżby i zabawy.

1-5 grudnia 2025          MIKOŁAJKI

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Kształtowanie prawidłowych postaw społecznych i moralnych  – pomoc ubogim w okresie świątecznym.

Propagowanie idei wolontariatu.

Podtrzymywanie tradycji związanych z okresem bożonarodzeniowym.

Zapoznanie z specyfiką zawodu górnika.

4 grudnia – Barbórka.

6 grudnia – Mikołajki w świetlicy szkolnej.

Redagowanie listu do św. Mikołaja.

Tradycje i zwyczaje mikołajkowe- pogadanka.

Dlaczego warto bezinteresownie podarować komuś prezent? – rozmowa.

Poszukiwanie w internecie wierszy o Mikołaju.

Malowanie z wykorzystaniem węgla.

Wykonywanie papierowego Mikołaja – praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem rolek papierowych.

Śpiewanie piosenek o Mikołaju.

Rozwiązywanie krzyżówek i rebusów o tematyce mikołajkowej.

Gry i zabawy na korytarzu szkolnym z wykorzystaniem skakanki i szarf.

 

8-12 grudnia 2025        W ŚWIECIE BAŚNI I LEGEND

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Zapoznanie dzieci z pojęciami: legenda, baśń. Przybliżenie najważniejszych legend i baśni polskich. Poznawanie ważnych polskich miast. Kształtowanie poczucia więzi narodowej na bazie legend z naszej historii. Rozwijanie mowy. Poszerzanie zasobu słownictwa. Rozwijanie zainteresowań teatralnych. 15 grudnia – Dzień Herbaty

Czytamy wybrane baśnie : H. C. Andersen, Bracia Grimm.

Czytamy wybrane baśnie i legendy polskie.

Seans filmowy – wybrane baśnie.

Ilustracja do wybranej baśni – praca plastyczna.

Słuchanie audiobooka – wybrana legenda polska.

Lepienie z masy solnej.

Gry planszowe.

Paluszkiem po mapie – zabawa.

Odgrywanie scenek z wybranych utworów.

15-19 grudnia 2025         ŚWIĘTA CORAZ BLIŻEJ…

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Ukazanie piękna Święta Bożego Narodzenia. Odczuwanie radosnego nastroju Świąt.

Kultywowanie rodzinnych tradycji związanych ze świętami. Wzmacnianie więzi rodzinnych.

 

Czytamy fragmenty ,,Opowieści wigilijnej”.

Nasze tradycje świąteczne – pogadanka.

Przygotowanie  dekoracji świątecznych pierników i babeczek.

Wykonywanie świątecznych stroików.

Tworzenie łańcucha na choinkę z papieru kolorowego.

Wykonanie choinki z rolek po papierze toaletowym.

Przygotowanie szopki bożonarodzeniowej.

Wspólne kolędowanie.

Zabawy taneczne: poznajemy różne tańce narodowe.

Gry i rebusy o tematyce świątecznej.

 

Od 22 grudnia  do 26 grudnia zimowa przerwa świąteczna.  Od 29 do 31 grudnia dni wolne od zajęć lekcyjnych.1 stycznia Nowy Rok.2 stycznia dzień wolny od zajęć lekcyjnych.

5 -9 stycznia 2026       ZIMA NIE TAKA STRASZNA.

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Rozbudzenie ekspresji plastycznej i muzycznej inspirowanej zimą.

Zapoznanie z charakterystyką zimy oraz jej wpływem na środowisko i życie codzienne.

Czytanie utworów poświęconych zimie.

Moje noworoczne postanowienia – pogadanka.

Nadchodzi zima – pogadanka.

Wycinanie śnieżynek z papieru.

Nauka piosenki o zimie.

 

Zimowy pejzaż – praca plastyczna.

Zabawy na śniegu.

Gry stolikowe.

5 stycznia dyrektor może zdecydować o dniu wolnym od zajęć lekcyjnych.6 stycznia święto 3 Króli. Dzień wolny od zajęć lekcyjnych i opiekuńczych.

12-16 stycznia 2026          W KARNAWAŁOWYM NASTROJU

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Wyjaśnienie pojęcia karnawału, zapoznanie z tradycją zabaw karnawałowych. Rozbudzanie radosnego nastroju

 

Dzielenie się wspomnieniami z udziału w dotychczasowych balach i imprezach. Czytanie baśni „Kopciuszek”.

19 stycznia – Dzień Popcornu

Słuchanie muzyki, przegląd top listy, wybór hitów na zabawę karnawałową.

Projekt stroju karnawałowego, maski na bal. Zaplanowanie balu karnawałowego.

Zabawy na śniegu – rysowanie gwiazdek, zabawy śnieżkami.

19-23 stycznia 2026         W RODZINNYM KRĘGU – MOJA BABCIA I DZIADEK.

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Wzmocnienie więzi emocjonalnej z rodziną, kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków. Uczenie sposobów wyrażania uczuć i szacunku do osób starszych. Umiejętność układania i zapisywania życzeń jako kolejnej formy wypowiedzi. Nauka wierszyka o babci i dziadku.

Piszemy życzenia dla dziadków.

Babcia i dziadek w moim życiu – pogadanka.

Tworzenie drzewa genealogicznego.

Laurka z okazji Dnia Babci i Dziadka.

Słuchanie i śpiewanie piosenek o babci i dziadku.

Kolorowanie obrazków.

Zabawy na śniegu – rzuty kulkami śnieżnymi.

Gry stolikowe: warcaby, szachy.

26-30 stycznia 2026   POMAGAMY ZWIERZĘTOM PRZETRWAĆ ZIMĘ. BEZPIECZNE FERIE.

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Rozbudzanie zainteresowania losem zwierząt w czasie zimy.
Kształtowanie opiekuńczej postawy wobec ptaków i zwierząt leśnych. 
Leśnik i jego praca – rozmowa.

Kiedy, jak i gdzie możemy dokarmiać zwierzęta zimą – pogadanka.

Ptaki, które nie odlatują na zimę – prezentacja.

Rozmowy na temat bezpiecznego  spędzania wolnego czasu zimą.

Przygotowanie karmnika dla ptaków – praca techniczna.

Słuchanie i rozpoznawanie głosów ptaków.

Spacer po placu szkolnym i obserwacja przyrody.

Dokarmiamy ptaki zimą.

 

Od 2 lutego do 20 lutego -ferie zimowe

23-27 luty 2026      JESTEM BEZPIECZNY W SIECI

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Uświadomienie uczniom, jakie zagrożenia czyhają w świecie wirtualnym. Wskazanie sposobów bezpiecznego, kulturalnego i efektywnego korzystania z Internetu. Unikanie zagrożeń oraz prawidłowych reakcji w momencie zetknięcia z nimi. Promowanie bezpiecznego korzystania z cyberprzestrzeni.  

 

Wyjaśnienie pojęcia cyberprzemoc.

Zasady bezpiecznego korzystania z internetu – pogadanka.

Przegląd przydatnych do nauki stron internetowych.

Plakat: Zagrożenia w sieci.

Dzień Bezpiecznego Internetu – kolorowanka.

Słuchanie muzyki relaksacyjnej.

Gry i zabawy na tablicy multimedialnej.

Ćwiczenia gimnastyczne.

2-6 marca 2026     JUŻ WKRÓTCE DZIEŃ KOBIET

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Zapoznanie z historią obchodów Dnia Kobiet.

Uświadomienie znaczenia pracy kobiet, podział obowiązków w rodzinie.

Rozwijanie postawy szacunku wobec kobiet.

8 marca  – Dzień Kobiet

Rozmowa na temat ustanowienia święta Kobiet.

Sylwetki znanych kobiet – prezentacja.

Zasady dobrego zachowania względem kobiet – burza mózgów.

Przygotowanie upominków dla dziewczynek.

Przygotowanie laurek z okazji Dnia Kobiet dla nauczycielek.

Nauka piosenki o kobietach.

Gry i zabawy ruchowe na boisku szkolnym.

Gry planszowe: warcaby, szachy.

9-13 marca 2026       KIEDY JEST MI SMUTNO – MOJE EMOCJE

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Kształtowanie umiejętności nazywania i rozumienia pojęć; emocje, stres. Dostarczanie informacji dotyczących zachowania w sytuacjach emocjonalnych. Uświadamianie roli uczuć w życiu człowieka. Kształcenie umiejętności wyrażania nastroju poprzez mimikę, gęsty. Oswajanie z pojęciem i zjawiskiem stresu. Uświadamianie możliwości radzenia sobie ze „złymi” emocjami. 14 marca – Dzień Liczby Pi

Zapoznanie z pojęciami : stres, emocje, uczucia.

Sposoby radzenia sobie z emocjami – Burza mózgów.

Sposoby radzenia sobie ze stresem – Burza mózgów.

Czytanie bajek terapeutycznych.

Moje emocje – praca z wykorzystaniem farb plakatowych.

Słuchanie muzyki relaksacyjnej.

Zabawy wyciszające.

Gry stolikowe.

16-20 marca 2025        NADCHODZI WIOSNA

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie –rozwijanie spostrzegawczości. Rozbudzanie uczucia radości z powodu nadejścia wiosny.

Podkreślenie znaczenia picia wody dla naszego organizmu.

21 Marca – Dzień Poezji.

22 marca – Dzień Wody

Pierwsze oznaki wiosny – rozmowa.

Co to jest przedwiośnie – rozmowa.

Czytanie wierszy o wiośnie.

Przygotowanie gazetki ściennej z okazji Dnia Wody.

Wykonanie wiosennej Marzanny.

Zabawy rytmiczne przy muzyce, słuchanie piosenek o tematyce wiosennej

Wycinanie kwiatów z papieru kolorowego.

Rozwiązywanie zagadek i rebusów dot. wiosny.

 

23-27 marca 2025         W MOIM WIOSENNYM OGRODZIE.

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania pierwszych wiosennych kwiatów oraz kwiatów chronionych. Poznanie budowy rośliny cebulkowej oraz części kielicha kwiatu.

 

Jak zbudowana jest roślina – pogadanka z prezentacją multimedialną.

Układanie listy prac wykonywanych wiosną na działkach i ogródkach – burza mózgów.

Nasz szkolny mini ogródek – sadzenie nasionek warzyw i ziół.

Tulipany – praca plastyczna.

Wiosenne drzewo – praca plastyczno-techniczna.

Przypomnienie i utrwalenie znanych piosenek o wiośnie.

Kalambury – powiedzenia, odgadywanie zagadek, rebusów, rozwiązywanie krzyżówek.

Gry i zabawy z piłką.

Zabawy na świeżym powietrzu
na szkolnym placu zabaw.

30 marca -1  kwietnia 2026         PRZY WIELKANOCNYM STOLE

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Kształtowanie postawy szacunku dla tradycji i poglądów religijnych innych.

Kształtowanie postaw etycznych i rozwijanie wrażliwości moralnej.

Przygotowanie do korzystania z różnych źródeł informacji.

Zdobycie wiedzy na temat Świąt Wielkiej Nocy.

7 kwietnia – Dzień Zdrowia.

12 Kwietnia – Dzień Czekolady.

14 kwietnia – Święto Chrztu Polski.

Przygotowanie mini ogródka świetlicowego.

Nasze wielkanocne tradycje – pogadanka.

Co znajdziemy w wielkanocnym koszyczku?

Przygotowanie wielkanocnych stroików.

Mój koszyczek wielkanocny – praca plastyczno-techniczna.

 

Gry stolikowe oraz z wykorzystaniem tablicy multimedialnej.

Zabawy ruchowe w salce gimnastycznej.

Od 2 kwietnia do 7 kwietnia wiosenna przerwa świąteczna.

8 kwietnia -10 kwietnia 2026      CHRONIMY NASZE ZDROWIE

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia  plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Uświadomienie uczniom potrzeby dbania o własne zdrowie i przestrzeganie zdrowego stylu życia.

Propagowanie aktywnych form spędzania czasu wolnego

Pogadanka na temat higieny  osobistej

Ruch to zdrowie

Rozmowa kierowana na temat zdrowia

Prace plastyczne: Przybory higieny osobistej Gry i zabawy ruchowe

 

Relaksacja przy szumie fal morskich

13 -17 kwietnia 2026   CZYTANIE ŁĄCZY POKOLENIA 

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Uświadomienie dzieciom jak ważne jest czytanie  książęk Międzynarodowy Dzień książki dla Dzieci

Moja ulubiona książka

Różnice między czytaniem książęk a oglądaniem filmów

Zaprojektowanie okładki ulubionej książki Gry i zabawy stolikowe

20 – 24 kwietnia 2026           DBAMY O NASZĄ PLANETĘ

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Uświadomienie zagrożeń dla naszej planety.

Kształtowanie odpowiedzialności za wspólne dobro jakim jest nasza planeta.

Przypomnienie zasad segregacji odpadów.

22 kwietnia – Dzień Ziemi

Jak prawidłowo segregować śmieci? – pogadanka.

Co mogę zrobić dla naszej planety? – burza mózgów.

Nauka piosenki o Ziemi.

Segregacja śmieci – praca plastyczno-techniczna.

Zrobić coś z niczego – wykorzystanie odpadów plastikowych – praca techniczna.

Zabawa – do którego pojemnika wrzucać śmieci.

Gry stolikowe.

Rebusy i krzyżówki na tablicy multimedialnej.

27-30 kwietnia   2026  ŚWIĘTA MAJOWE

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Kształtowanie świadomości patriotycznej  i poczucia tożsamości narodowej u dzieci, poprzez poznawanie historii, symboli narodowych i tradycji związanych ze świętami majowymi 1 Maja Święto Flagi

2 Maja Święto Flagi

3 Maja Święto Konstytucji

Pogadanka z uczniami na temat w/w świąt

Zaprezentowanie uczniom wiersza autorstwa R. Suchodolskiego  „Trzeci maj”. Analiza wiersza.

Przypomnienie słów hymnu narodowego.

Oglądanie filmu edukacyjnego nawiązującego do Konstytucji 3 Maja.

Konkurs plastyczno-techniczny „Moje godło-moja ojczyzna” Gry i zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci

1 maja piątek dzień wolny od zajęć lekcyjnych i opiekuńczych.

5- 9 maja 2026      WSZYSCY JESTEŚMY EUROPEJCZYKAMI

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Kształtowanie postaw patriotycznych.

Kształtowanie tolerancji wobec innych narodowości.

Wzmacnianie poczucia wspólnoty europejskiej.

Jestem Polakiem- Jestem Europejczykiem – rozmowa.

Co nam dało wstąpienie do UE – pogadanka.

9 maja Dzień Unii Europejskiej

Przypomnienie hymnu UE.

Przygotowanie plakatu : Ja Europejczyk.

Kolorowanie flagi UE farbami .

Gra planszowa – Flagi świata.

Zabawa – odszukiwanie państw na mapie Europy.

11- 15 maja 2026       BIBLIOTEKA MAGICZNE MIEJSCE

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Uświadomienie, że książki może czytać każdy. Ukazanie biblioteki jako miejsca, gdzie można w interesujący sposób spędzić czas.

Zachęcenie do czytania książek i spędzania czasu w bibliotece.

Czytamy książkę pt. Wypożyczalnia skrzydeł.

Bibliotekarz – na czym polega jego praca – pogadanka z prezentacją .

Dlaczego biblioteki to magiczne miejsca? – rozmowa

Wykonanie zakładki do książki.

Ilustracja do wybranego utworu – praca plastyczna.

Zabawa w bibliotekarza.

Gry stolikowe.

18-22 maja 2026      RODZINA JEST NAJWAŻNIEJSZA!

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Podkreślanie ważnej roli matki, ojca w rodzinie.

Pogłębianie szacunku dla rodziców i osób starszych.

Kształtowanie uczuć miłości
i przywiązania do rodziców.

Wdrażanie zasad kultury, na co dzień.

20 maja – Dzień Pszczół.

26 maja – Dzień Matki.

Nauka wybranego wiersza o mamie.

Omówienie wybranych funkcji jakie spełnia rodzina – pogadanka.

Przygotowanie laurek z okazji Dnia Matki.

Nauka piosenki o mamie i tacie.

Przygotowanie gazetki ściennej.

Zabawa w Kalambury.

Gry zespołowe: siatkówka, piłka nożna.

25-29 maja 2026     DZIEŃ DZIECKA

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Kształtowanie postawy  wzajemnej pomocy
i życzliwości podczas zabaw.Zapoznanie z Prawami Dziecka.Wzmacnianie więzi pomiędzy uczniami, przypomnienie czym jest tolerancja wobec innych.
Prawa Dziecka – pogadanka z prezentacją.

Giełda pomysłów na wakacyjne zabawy.

 

Dzieci świata – praca plastyczna.

Mini playback show.

 

Zagadki ruchowe.

Nauka wybranego tańca.

1-5 czerwca 2026              MÓWIMY TAK DLA AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ!

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Wdrażanie do dbania o własne zdrowie. Zwrócenie uwagi na potrzebę dbania o kondycję fizyczną.

 

Rozmowa na temat zalet aktywności ruchowej.

Jaki sport lubię najbardziej? – opowieści dzieci.

Zdrowe odżywianie kluczem do prawidłowej sprawności naszego organizmu

Moja ulubiona dyscyplina sportowa – technika dowolna.

Zabawy taneczne.

Przygotowanie plakatu promującego aktywność fizyczną.

 

Zabawy ruchowe – rysowanie kredą na dużym formacie.

Rozwiązywanie krzyżówek, rebusów o tematyce sportowej.

Kalambury – odgadywanie nazw dyscyplin sportowych.

4 czerwca Boże Ciało .Dzień Wolny od zajęć lekcyjnych i opiekuńczych.5 czerwca  piątek może być dniem wolnym od zajęć lekcyjnych.

8-12 czerwca 2026      W PRZYSZŁOŚCI ZOSTANĘ…

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Przedstawienie różnych profesji zawodowych.

Rozwijanie wyobraźni, poznanie różnych zawodów.

9 czerwca – Dzień Przyjaciela.

Rozmowa na temat znanych nam zawodów.

Moje predyspozycje – kim mogę zostać w przyszłości – pogadanka.

Nietypowe zawody na świecie – prezentacja.

Zawód moich marzeń – praca plastyczna.

Odgrywanie scenek różnych zawodów.

Kalambury – różne zawody.

Zabawy ruchowe na placu szkolnym z wykorzystaniem piłek i szarf.

15-19 czerwca 2026     WAKACJE MOICH MARZEŃ

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Zachęcanie do racjonalnego wykorzystania czasu wolnego, poznanie miejsc wartych odwiedzenia. Giełda wakacyjnych pomysłów. Gdzie zamierzam spędzić wakacje?  – swobodne rozmowy.

Szukamy odpowiedniego miejsca na wakacje- korzystanie
z Internetu.

Latawce – praca techniczna.

Nad morze czy w góry?- praca plastyczna.

Śpiewamy wakacyjne piosenki.

Gry zespołowe: siatkówka, piłka nożna.

Gra: dwa ognie.

 

22-26 czerwca 2026      BEZPIECZNE WAKACJE

Cele /Treści Zajęcia umysłowe

Zajęcia czytelnicze

Imprezy okolicznościowe

Zajęcia plastyczno-techniczne

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia ruchowe

Gry i zabawy

Wdrażanie do odpowiedniego zachowania na obozach i koloniach oraz przestrzegania zasad bezpieczeństwa. Zachęcanie do racjonalnego wykorzystania wolnego czasu.

Podsumowanie całorocznej pracy świetlicy. Budzenie radosnego nastroju z powodu zbliżającego się wypoczynku.

23 czerwca – Dzień Ojca.

Bezpieczne wakacje – pogadanka.

Ważne numery  telefonów – rozmowa
o sytuacjach,
w których należy z nich korzystać.

Przygotowanie laurek z okazji Dnia Ojca.

Przygotowanie elementów dekoracji z okazji zakończenia roku szkolnego.

Piosenki o tematyce letniej, zabawy przy muzyce.

Gry i zabawy z piłką na boisku szkolnym.

 

26 czerwca uroczyste zakończenie roku szkolnego.

Lp. Tematyka uroczystości /imprezy w świetlicy /w szkole odpowiedzialny odpowiedzialny za dekorację
1. Pasowanie na ucznia M. Kotlińska ,E. Gułaj M. Mojsejów
2. Święta listopadowe(dzień patrona, święto niepodległości) J. Kozłowska Wszyscy wychowawcy
3. Andrzejki -wróżby ludowe M. Mojsejów
4. Bal karnawałowy J .Ćwiklińska Wszyscy
5. Święta majowe A.     Barylska Wszyscy wychowawcy

M. Wieczorek

6. Zakończenie roku szkolnego wszyscy wychowawcy M. Wieczorek , M. Mojsejów