Świetlica jest czynna w godzinach porannych od godz. 7.00.
Klasy 1a, 2a, 3a między godz. 7.00 a 8.00 przebywają w sali 11, natomiast klasy 1b, 2b, 3b między godz. 7.00 a 8.00 w sali 12.
Kadra – nauczyciele świetlicy:
- p. M. Mojsejów-Kmiecik
- p. J. Kozłowska
- p. J. Ćwiklińska
- p. M. Kotlińska
- p. E. Gułaj
- p. M. Hałuszko
- p. M.Kaczmarek
- p. I. Mnich
- p. J.Guzikowska
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ ŚWIETLICY SZKOLNEJ W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026:
- Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
- Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
- Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych, wspieranie aktywności fizycznej uczniów.
- Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych, profilaktyka uzależnień.
- Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci, rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie, poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
- Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych oraz w środowisku pracodawców, wzmocnienie roli doradztwa zawodowego.
- Rozwijanie zainteresowania kulturą i językiem polskim wśród Polonii, nauczanie języka polskiego w środowiskach polonijnych.
- Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.
Cel główny:
- Zapewnienie uczniom zorganizowanej opieki dydaktyczno-wychowawczej umożliwiającej wszechstronny rozwój dziecka, jego zainteresowań, uzdolnień i umiejętności przed i po zakończeniu zajęć lekcyjnych i potrzeby bezpieczeństwa, akceptacji, szacunku, samorealizacji w klimacie wzajemnej serdeczności.
Cele szczegółowe:
- Realizowanie zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły.
- Kształtowanie u wychowanków właściwej postawy społeczno – moralnej ( odpowiednie kulturalne zachowanie w szkole, w domu i środowisku lokalnym i pomoc w przezwyciężaniu negatywnych wpływów środowiska ).
- Wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej, organizowanie pracy zespołowej i udzielanie indywidualnej pomocy uczniom mającym trudności w nauce.
- Pomoc w wyrabianiu nawyków kulturalnej rozrywki, sportu i zabawy. Wprowadzenie elementów relaksu, swobody i aktywności zgodnej z własnymi potrzebami.
- Rozwijanie zainteresowań, zamiłowań , uzdolnień wychowanków i aktywności twórczej..
- Kształtowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia, budowanie motywacji do zachowań prozdrowotnych, wyrabianie prawidłowych nawyków żywieniowych, propagowanie postaw proekologicznych.
- Pomoc w nabywaniu umiejętności nawiązywania prawidłowych relacji z rówieśnikami, kształtowanie wrażliwości uczuciowej, w uzyskaniu wyższej samooceny, akceptacji i uznania.
- Wdrażanie do właściwego korzystania z dóbr przyrody i kultury.
- Kształtowanie patriotycznych uczuć dla małej i dużej ojczyzny.
- Wyrabianie nawyku zdrowego , aktywnego , bezpiecznego organizowania czasu wolnego.
Zadania świetlicy szkolnej:
- Zapewnienie wychowankom opieki przed i po zajęciach lekcyjnych(sporządzanie list grup wychowawczych, przyjmowanie kart zgłoszeń do świetlicy, sprawdzanie obecności na zajęciach świetlicowych, otoczenie szczególną opieką uczniów klas pierwszych, uzupełnienie wyposażenia, zakup materiałów do wykorzystania na zajęciach, prowadzenie stosownej dokumentacji , wydawanie dziecka tylko osobom upoważnionym i zanotowanie w dzienniku).
- Przypominanie o zasadach bezpieczeństwa w drodze do szkoły i ze szkoły , podczas zabaw w trakcie zajęć, w czasie wolnym od nauki, propagowanie idei pierwszej pomocy przedmedycznej.
- Organizowanie nauki, pomoc w odrabianiu zadań domowych, tworzenie warunków do samodzielnej pracy.
- Organizowanie wypoczynku czynnego, ruchu (jeśli to możliwe na świeżym powietrzu), upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny osobistej.
- Promowanie zdrowego stylu życia, zasad zdrowego odżywiania.
- Organizowanie zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów poprzez dostarczanie okazji do różnorodnej ekspresji ( plastycznej, muzycznej, dramatycznej).
- Udział świetlicy w życiu społecznym szkoły i środowiska lokalnego.
- Stała, systematyczna współpraca z rodzicami i wychowawcami klas.
- Organizowanie współodpowiedzialności za dobro wspólne.
- Wytwarzanie dobrego klimatu do nawiązywania kontaktów dziecka z nauczycielem oraz między uczniami (życzliwy stosunek do dzieci)
- Organizowanie konkursów świetlicowych dających możliwość szerszego udziału wychowanków w życiu szkoły oraz prezentacji na forum szkoły.
Organizacja pracy w roku szkolnym 2025/2026
2-5 września 2025 WITAJCIE W ŚWIETLICY!
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Organizacja pracy świetlicy (zapoznanie dzieci z Regulaminami, przepisami BHP, zasadami zachowania w świetlicy, wdrażanie do ich przestrzegania), wzajemne poznanie się dzieci. |
Powitanie uczestników świetlicy. Przedstawienie planu pracy w najbliższym roku szkolnym, zapoznanie z Regulaminem Świetlicy. Przypomnienie zasad BHP oraz zasad poruszania się po terenie szkoły. Rozmowy na temat poszanowania sprzętu, zabawek i gier. Wspomnienia z wakacji. | Prace organizacyjno – porządkowe w sali świetlicowej. Wykonywanie elementów dekoracji świetlicy.
Rozmowy na temat preferencji muzycznych dzieci. |
Gry i zabawy integracyjne na boisku szkolnym.
Rozwiązywanie interaktywnych quizów i krzyżówek. |
8-12 września 2025 W NASZEJ GRUPIE ŚWIETLICOWEJ
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Otoczenie szczególną opieką
najmłodszych wychowanków świetlicy. Wdrażanie do przestrzegania zasad kultury osobistej w różnych sytuacjach. Stworzenie kontraktu grupowego. |
Wspólne zapisanie Kodeksu Świetlicy. Rozmowa na temat znaczenia ważnych słów (dzień dobry, dziękuję, proszę itp.).Głośne czytanie wybranych przez uczniów książek.
|
Malowanie farbami plakatowymi z wykorzystaniem foli bąbelkowej.
Śpiewamy i słuchamy znane nam piosenki wakacyjne.
|
Zabawy ruchowe na placu szkolnym.
Zapoznanie uczniów z dostępnymi grami planszowymi w świetlicy. |
15-19 września 2025 SZKOŁA .TU CZUJĘ SIĘ BEZPIECZNIE.
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Zapoznanie uczniów z zasadami udzielania pierwszej pomocy. Uwrażliwianie uczniów na cierpienie innych osób. Przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się na drodze. | 15 września – obchody Dnia Kropki.
19 września – Dzień Emotikona. Zapoznanie z zasadami udzielania pierwszej pomocy – pogadanka. Moje bezpieczeństwo w drodze do szkoły – pogadanka. |
Rozpoznawanie sygnałów policji, pogotowia i straży.
Dowolna praca plastyczna metodą kropek. Wykonanie własnego emotikona z kolorowego papieru. |
Spacer po najbliższej okolicy.
Zabawa ,, pierwszeństwo na drodze”. Gry stolikowe. |
22-27 września 2025 KOLOROWA JESIEŃ
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Dostrzeganie walorów i uroków jesieni, kształtowanie umiejętności obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie. | Jak jesienią zmienia się przyroda? – rozmowa.
Ptaki odlatujące na zimę – pogadanka. Czytamy wiersze o jesieni. |
Wydzieranki z kolorowego papieru.
Układanie kompozycji z liści. Nauka piosenki o jesieni. Rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez ptaki. |
Jesienny spacer – szukamy oznak jesieni.
Zabawy na placu szkolnym. |
29 września – 3 października 2025 JESIENNA SPIŻARNIA
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Poznawanie sposobów przetwarzania i przechowywania przez człowieka darów pochodzących ze środowiska przyrodniczego.
Utrwalanie umiejętności orientacji w przestrzeni. Rozwijanie umiejętności plastycznych oraz wyobraźni. |
30 września – Dzień Chłopaka.
28 września – Dzień Jabłka. Przygotowanie jabłek. Przygotowanie wystawy na korytarzu szkolnym Jesienna Spiżarnia. |
Przygotowanie upominków dla chłopców.
Kolorowe jabłka – praca plastyczna. Praca plastyczna – Jesienny koszyk. |
Spacer i zbieranie darów jesieni.
Gry i zabawy z wykorzystaniem tablicy multimedialnej. Gra : Dwa ognie. |
6- 10 października 2025 DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Zapoznanie uczniów z historią Dnia Edukacji Narodowej.
Uświadomienie znaczenia szkolnictwa i pracy nauczyciela w życiu młodego człowieka. Podkreślenie znaczenia pracy nauczyciela oraz innych pracowników szkoły. |
10 października – Dzień Drzewa.
14 października – Dzień Edukacji Narodowej. Mój nauczyciel – jaki powinien być wzorowy nauczyciel – burza mózgów. Układanie wierszyków o pracy nauczyciela. |
Wykonanie dekoracji z okazji Dnia Edukacji Narodowej.
Przygotowanie drobnych upominków dla nauczycieli. Praca plastyczna – jesienne drzewo. Nauka piosenki o nauczycielach. |
Układanie puzzli.
Zabawa: Jestem nauczycielem. |
13-17 października 2025 CHROŃMY ZWIERZĘTA
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Zapoznanie dzieci ze zwierzętami różnych sfer klimatycznych. Wzbogacenie wiedzy na temat życia zwierząt na wsi, w lesie, w ZOO.
Kształtowanie wrażliwości i poczucia odpowiedzialności za naszego pupila. |
4 października Międzynarodowy Dzień Zwierząt – pogadanka, rozmowy na temat znanych nam zwierząt i środowiska w którym żyją.
Jak możemy zadbać o naszych domowych pupili?- pogadanka. 15 października – Dzień Mycia Rąk. Czytamy wiersze o zwierzętach. |
Rozpoznawanie głosów zwierząt.
Przygotowanie plakatu o ochronie zwierząt. Lokomotywa – praca plastyczna. |
Gra w Państwa-Miasta.
Naśladowanie ruchów różnych zwierząt. |
20-24 października 2025 WIRUSY NAM NIE STRASZNE!
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Wdrażanie do przestrzegania zasad higieny osobistej i zdrowego odżywiania się. | Światowy Dzień Owoców i Warzyw 20 październik
Światowy Dzień Ziemniaka 21 październik 25 października – Dzień Kundelka. Zdrowe odżywianie sukcesem zdrowia – pogadanka. Jak prawidłowo myć ręce? |
Przygotowanie sałatki owocowo- warzywnej.
Kolorowanki – owoce i warzywa. Wykonywanie owoców i warzyw z plasteliny. Przygotowanie gazetki ściennej dotyczącej Owoców i Warzyw. |
Zabawa: Pomidor.
Rozwiązywanie rebusów i krzyżówek dotyczących owoców i warzyw. Gry i zabawy z wykorzystaniem piłki. |
27-31 października 2025 PAMIĘTAMY…- WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH.
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Poznanie tradycji związanych z Dniem Wszystkich Świętych.
Wdrażanie do czczenia pamięci o zmarłych oraz do odpowiedniego zachowania się na cmentarzu. |
Rozmowa na temat obchodów Dnia Wszystkich Świętych.
Jakie uczucia wywołuje w nas Dzień Wszystkich Świętych. Obrzędy Halloween w Polsce i na świecie. Czytanie wiersza W. Broniewskiego ,,Zaduszki”. 31 października Dzień Dyni |
Malowanie farbami – chryzantemy.
Wykonywanie papierowych zniczy. Przygotowanie lampionów z dyni. Przygotowanie gazetki ściennej z okazji Dnia Dyni. |
Gry stolikowe.
Zabawa ruchowa: tor przeszkód. |
3 – 7 listopada 2025 ZA OKNAMI TYLKO DESZCZ I DESZCZ…
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Rozwijanie zainteresowania dzieci jesienną przyrodą. Wskazywanie sposobów spędzania czasu w jesienne wieczory.
Propagowanie zasad zdrowego odżywiania się. |
Sposoby radzenia sobie z jesienną chandrą – pogadanka.
Gry i zabawy na jesienne wieczory – burza mózgów. 3 listopada – Dzień Kanapki. 5 listopada – Dzień Postaci z Bajek. 8 listopada Międzynarodowy Dzień Zdrowego Śniadania. |
Deszczowy pejzaż – praca plastyczna z wykorzystaniem farb.
Wspólne spożywanie zdrowych kanapek. Słuchanie muzyki relaksacyjnej. |
Gra w kółko i krzyżyk.
Zabawy ruchowe na sali gimnastycznej.
|
10-14 listopada 2025 NASZE ŚWIĘTA :Dzień Patrona ,DZIEŃ NIEPODLEGŁOŚCI
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Kształtowanie kompetencji obywatelskich – postaw patriotycznych i poczucia przynależności narodowej | 10 listopada Dzień Patrona rtm. W. Pileckiego -pogadanka
11 listopada nasze święto narodowe – pogadanka. Historia polskiego hymnu narodowego – rozmowa. Czytanie utworów o tematyce patriotycznej. |
Szkoła do hymnu – przypomnienie tekstu hymnu Polski. Wykonanie dekoracji o tematyce patriotycznej. |
Zabawy integracyjne.
Gry stolikowe oraz gry z wykorzystaniem tablicy multimedialnej. |
17 -21 listopada 2025 MOJE MOCNE I SŁABE STRONY
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Analiza swoich mocnych i słabych stron. Uświadomienie sobie swoich pozytywnych i negatywnych cech. Rozpoznawanie znaczenia niewerbalnych środków komunikowania się. | 16 listopada – Dzień Tolerancji
20 listopada – Dzień Praw Dziecka. 22 listopada – Dzień Kredki. Czytanie i analizowanie wybranych utworów bajek terapeutycznych. Moje mocne i słabe strony – karta pracy. Co to jest komunikacja werbalna i niewerbalna? – pogadanka. |
Mój autoportret – praca plastyczna.
Słuchanie ulubionych piosenek. Kartka do mojego przyjaciela – praca techniczna.
|
Zabawa ,,Kalambury”, ,,Głuchy telefon”,
Zabawy z wykorzystaniem lustra. |
24-28 listopada 2025 NASZE ŚWIĘTA LUDOWE – ANDRZEJKI
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Poznanie tradycji związanych z Andrzejkami.
Rozwijanie zainteresowań polską kulturą ludową. Wdrażanie do wspólnej, wesołej zabawy, kształcenie właściwego stosunku do wróżb. |
21 listopada Dzień Życzliwości i Pozdrowień.
25 listopada Dzień Pluszowego Misia. Andrzejkowe obrzędy – pogadanka. Przysłowia andrzejkowe. |
Wykonanie andrzejkowych ozdób i rekwizytów.
Słuchanie piosenek o przyjaźni. Przygotowanie plakatu z okazji Dnia Życzliwości. |
Zabawy przy muzyce.
Andrzejkowe wróżby i zabawy. |
1-5 grudnia 2025 MIKOŁAJKI
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Kształtowanie prawidłowych postaw społecznych i moralnych – pomoc ubogim w okresie świątecznym.
Propagowanie idei wolontariatu. Podtrzymywanie tradycji związanych z okresem bożonarodzeniowym. Zapoznanie z specyfiką zawodu górnika. |
4 grudnia – Barbórka.
6 grudnia – Mikołajki w świetlicy szkolnej. Redagowanie listu do św. Mikołaja. Tradycje i zwyczaje mikołajkowe- pogadanka. Dlaczego warto bezinteresownie podarować komuś prezent? – rozmowa. Poszukiwanie w internecie wierszy o Mikołaju. |
Malowanie z wykorzystaniem węgla.
Wykonywanie papierowego Mikołaja – praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem rolek papierowych. Śpiewanie piosenek o Mikołaju. |
Rozwiązywanie krzyżówek i rebusów o tematyce mikołajkowej.
Gry i zabawy na korytarzu szkolnym z wykorzystaniem skakanki i szarf.
|
8-12 grudnia 2025 W ŚWIECIE BAŚNI I LEGEND
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Zapoznanie dzieci z pojęciami: legenda, baśń. Przybliżenie najważniejszych legend i baśni polskich. Poznawanie ważnych polskich miast. Kształtowanie poczucia więzi narodowej na bazie legend z naszej historii. Rozwijanie mowy. Poszerzanie zasobu słownictwa. Rozwijanie zainteresowań teatralnych. | 15 grudnia – Dzień Herbaty
Czytamy wybrane baśnie : H. C. Andersen, Bracia Grimm. Czytamy wybrane baśnie i legendy polskie. Seans filmowy – wybrane baśnie. |
Ilustracja do wybranej baśni – praca plastyczna.
Słuchanie audiobooka – wybrana legenda polska. Lepienie z masy solnej. |
Gry planszowe.
Paluszkiem po mapie – zabawa. Odgrywanie scenek z wybranych utworów. |
15-19 grudnia 2025 ŚWIĘTA CORAZ BLIŻEJ…
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Ukazanie piękna Święta Bożego Narodzenia. Odczuwanie radosnego nastroju Świąt.
Kultywowanie rodzinnych tradycji związanych ze świętami. Wzmacnianie więzi rodzinnych.
|
Czytamy fragmenty ,,Opowieści wigilijnej”.
Nasze tradycje świąteczne – pogadanka. Przygotowanie dekoracji świątecznych pierników i babeczek. |
Wykonywanie świątecznych stroików.
Tworzenie łańcucha na choinkę z papieru kolorowego. Wykonanie choinki z rolek po papierze toaletowym. Przygotowanie szopki bożonarodzeniowej. Wspólne kolędowanie. |
Zabawy taneczne: poznajemy różne tańce narodowe.
Gry i rebusy o tematyce świątecznej.
|
Od 22 grudnia do 26 grudnia zimowa przerwa świąteczna. Od 29 do 31 grudnia dni wolne od zajęć lekcyjnych.1 stycznia Nowy Rok.2 stycznia dzień wolny od zajęć lekcyjnych.
5 -9 stycznia 2026 ZIMA NIE TAKA STRASZNA.
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Rozbudzenie ekspresji plastycznej i muzycznej inspirowanej zimą.
Zapoznanie z charakterystyką zimy oraz jej wpływem na środowisko i życie codzienne. |
Czytanie utworów poświęconych zimie.
Moje noworoczne postanowienia – pogadanka. Nadchodzi zima – pogadanka. |
Wycinanie śnieżynek z papieru.
Nauka piosenki o zimie.
Zimowy pejzaż – praca plastyczna. |
Zabawy na śniegu.
Gry stolikowe. |
5 stycznia dyrektor może zdecydować o dniu wolnym od zajęć lekcyjnych.6 stycznia święto 3 Króli. Dzień wolny od zajęć lekcyjnych i opiekuńczych.
12-16 stycznia 2026 W KARNAWAŁOWYM NASTROJU
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Wyjaśnienie pojęcia karnawału, zapoznanie z tradycją zabaw karnawałowych. Rozbudzanie radosnego nastroju
|
Dzielenie się wspomnieniami z udziału w dotychczasowych balach i imprezach. Czytanie baśni „Kopciuszek”.
19 stycznia – Dzień Popcornu |
Słuchanie muzyki, przegląd top listy, wybór hitów na zabawę karnawałową.
Projekt stroju karnawałowego, maski na bal. Zaplanowanie balu karnawałowego. |
Zabawy na śniegu – rysowanie gwiazdek, zabawy śnieżkami. |
19-23 stycznia 2026 W RODZINNYM KRĘGU – MOJA BABCIA I DZIADEK.
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Wzmocnienie więzi emocjonalnej z rodziną, kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków. Uczenie sposobów wyrażania uczuć i szacunku do osób starszych. Umiejętność układania i zapisywania życzeń jako kolejnej formy wypowiedzi. | Nauka wierszyka o babci i dziadku.
Piszemy życzenia dla dziadków. Babcia i dziadek w moim życiu – pogadanka. Tworzenie drzewa genealogicznego. |
Laurka z okazji Dnia Babci i Dziadka.
Słuchanie i śpiewanie piosenek o babci i dziadku. Kolorowanie obrazków. |
Zabawy na śniegu – rzuty kulkami śnieżnymi.
Gry stolikowe: warcaby, szachy. |
26-30 stycznia 2026 POMAGAMY ZWIERZĘTOM PRZETRWAĆ ZIMĘ. BEZPIECZNE FERIE.
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Rozbudzanie zainteresowania losem zwierząt w czasie zimy. Kształtowanie opiekuńczej postawy wobec ptaków i zwierząt leśnych. |
Leśnik i jego praca – rozmowa.
Kiedy, jak i gdzie możemy dokarmiać zwierzęta zimą – pogadanka. Ptaki, które nie odlatują na zimę – prezentacja. Rozmowy na temat bezpiecznego spędzania wolnego czasu zimą. |
Przygotowanie karmnika dla ptaków – praca techniczna.
Słuchanie i rozpoznawanie głosów ptaków. |
Spacer po placu szkolnym i obserwacja przyrody.
Dokarmiamy ptaki zimą.
|
Od 2 lutego do 20 lutego -ferie zimowe
23-27 luty 2026 JESTEM BEZPIECZNY W SIECI
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Uświadomienie uczniom, jakie zagrożenia czyhają w świecie wirtualnym. Wskazanie sposobów bezpiecznego, kulturalnego i efektywnego korzystania z Internetu. Unikanie zagrożeń oraz prawidłowych reakcji w momencie zetknięcia z nimi. Promowanie bezpiecznego korzystania z cyberprzestrzeni. |
Wyjaśnienie pojęcia cyberprzemoc. Zasady bezpiecznego korzystania z internetu – pogadanka. Przegląd przydatnych do nauki stron internetowych. |
Plakat: Zagrożenia w sieci.
Dzień Bezpiecznego Internetu – kolorowanka. Słuchanie muzyki relaksacyjnej. |
Gry i zabawy na tablicy multimedialnej.
Ćwiczenia gimnastyczne. |
2-6 marca 2026 JUŻ WKRÓTCE DZIEŃ KOBIET
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Zapoznanie z historią obchodów Dnia Kobiet.
Uświadomienie znaczenia pracy kobiet, podział obowiązków w rodzinie. Rozwijanie postawy szacunku wobec kobiet. |
8 marca – Dzień Kobiet
Rozmowa na temat ustanowienia święta Kobiet. Sylwetki znanych kobiet – prezentacja. Zasady dobrego zachowania względem kobiet – burza mózgów. |
Przygotowanie upominków dla dziewczynek.
Przygotowanie laurek z okazji Dnia Kobiet dla nauczycielek. Nauka piosenki o kobietach. |
Gry i zabawy ruchowe na boisku szkolnym.
Gry planszowe: warcaby, szachy. |
9-13 marca 2026 KIEDY JEST MI SMUTNO – MOJE EMOCJE
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Kształtowanie umiejętności nazywania i rozumienia pojęć; emocje, stres. Dostarczanie informacji dotyczących zachowania w sytuacjach emocjonalnych. Uświadamianie roli uczuć w życiu człowieka. Kształcenie umiejętności wyrażania nastroju poprzez mimikę, gęsty. Oswajanie z pojęciem i zjawiskiem stresu. Uświadamianie możliwości radzenia sobie ze „złymi” emocjami. | 14 marca – Dzień Liczby Pi
Zapoznanie z pojęciami : stres, emocje, uczucia. Sposoby radzenia sobie z emocjami – Burza mózgów. Sposoby radzenia sobie ze stresem – Burza mózgów. Czytanie bajek terapeutycznych. |
Moje emocje – praca z wykorzystaniem farb plakatowych.
Słuchanie muzyki relaksacyjnej. |
Zabawy wyciszające.
Gry stolikowe. |
16-20 marca 2025 NADCHODZI WIOSNA
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie –rozwijanie spostrzegawczości. Rozbudzanie uczucia radości z powodu nadejścia wiosny.
Podkreślenie znaczenia picia wody dla naszego organizmu. |
21 Marca – Dzień Poezji.
22 marca – Dzień Wody Pierwsze oznaki wiosny – rozmowa. Co to jest przedwiośnie – rozmowa. Czytanie wierszy o wiośnie. |
Przygotowanie gazetki ściennej z okazji Dnia Wody.
Wykonanie wiosennej Marzanny. Zabawy rytmiczne przy muzyce, słuchanie piosenek o tematyce wiosennej Wycinanie kwiatów z papieru kolorowego. |
Rozwiązywanie zagadek i rebusów dot. wiosny.
|
23-27 marca 2025 W MOIM WIOSENNYM OGRODZIE.
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania pierwszych wiosennych kwiatów oraz kwiatów chronionych. Poznanie budowy rośliny cebulkowej oraz części kielicha kwiatu.
|
Jak zbudowana jest roślina – pogadanka z prezentacją multimedialną.
Układanie listy prac wykonywanych wiosną na działkach i ogródkach – burza mózgów. Nasz szkolny mini ogródek – sadzenie nasionek warzyw i ziół. |
Tulipany – praca plastyczna.
Wiosenne drzewo – praca plastyczno-techniczna. Przypomnienie i utrwalenie znanych piosenek o wiośnie. |
Kalambury – powiedzenia, odgadywanie zagadek, rebusów, rozwiązywanie krzyżówek.
Gry i zabawy z piłką. Zabawy na świeżym powietrzu |
30 marca -1 kwietnia 2026 PRZY WIELKANOCNYM STOLE
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Kształtowanie postawy szacunku dla tradycji i poglądów religijnych innych.
Kształtowanie postaw etycznych i rozwijanie wrażliwości moralnej. Przygotowanie do korzystania z różnych źródeł informacji. Zdobycie wiedzy na temat Świąt Wielkiej Nocy. |
7 kwietnia – Dzień Zdrowia.
12 Kwietnia – Dzień Czekolady. 14 kwietnia – Święto Chrztu Polski. Przygotowanie mini ogródka świetlicowego. Nasze wielkanocne tradycje – pogadanka. Co znajdziemy w wielkanocnym koszyczku? |
Przygotowanie wielkanocnych stroików.
Mój koszyczek wielkanocny – praca plastyczno-techniczna.
|
Gry stolikowe oraz z wykorzystaniem tablicy multimedialnej.
Zabawy ruchowe w salce gimnastycznej. |
Od 2 kwietnia do 7 kwietnia wiosenna przerwa świąteczna.
8 kwietnia -10 kwietnia 2026 CHRONIMY NASZE ZDROWIE
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia plastyczno-techniczne Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Uświadomienie uczniom potrzeby dbania o własne zdrowie i przestrzeganie zdrowego stylu życia.
Propagowanie aktywnych form spędzania czasu wolnego |
Pogadanka na temat higieny osobistej
Ruch to zdrowie Rozmowa kierowana na temat zdrowia |
Prace plastyczne: Przybory higieny osobistej | Gry i zabawy ruchowe
Relaksacja przy szumie fal morskich |
13 -17 kwietnia 2026 CZYTANIE ŁĄCZY POKOLENIA
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Uświadomienie dzieciom jak ważne jest czytanie książęk | Międzynarodowy Dzień książki dla Dzieci
Moja ulubiona książka Różnice między czytaniem książęk a oglądaniem filmów |
Zaprojektowanie okładki ulubionej książki | Gry i zabawy stolikowe |
20 – 24 kwietnia 2026 DBAMY O NASZĄ PLANETĘ
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Uświadomienie zagrożeń dla naszej planety.
Kształtowanie odpowiedzialności za wspólne dobro jakim jest nasza planeta. Przypomnienie zasad segregacji odpadów. |
22 kwietnia – Dzień Ziemi
Jak prawidłowo segregować śmieci? – pogadanka. Co mogę zrobić dla naszej planety? – burza mózgów. |
Nauka piosenki o Ziemi.
Segregacja śmieci – praca plastyczno-techniczna. Zrobić coś z niczego – wykorzystanie odpadów plastikowych – praca techniczna. |
Zabawa – do którego pojemnika wrzucać śmieci.
Gry stolikowe. Rebusy i krzyżówki na tablicy multimedialnej. |
27-30 kwietnia 2026 ŚWIĘTA MAJOWE
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Kształtowanie świadomości patriotycznej i poczucia tożsamości narodowej u dzieci, poprzez poznawanie historii, symboli narodowych i tradycji związanych ze świętami majowymi | 1 Maja Święto Flagi
2 Maja Święto Flagi 3 Maja Święto Konstytucji Pogadanka z uczniami na temat w/w świąt Zaprezentowanie uczniom wiersza autorstwa R. Suchodolskiego „Trzeci maj”. Analiza wiersza. Przypomnienie słów hymnu narodowego. Oglądanie filmu edukacyjnego nawiązującego do Konstytucji 3 Maja. |
Konkurs plastyczno-techniczny „Moje godło-moja ojczyzna” | Gry i zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci |
1 maja piątek dzień wolny od zajęć lekcyjnych i opiekuńczych.
5- 9 maja 2026 WSZYSCY JESTEŚMY EUROPEJCZYKAMI
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Kształtowanie postaw patriotycznych.
Kształtowanie tolerancji wobec innych narodowości. Wzmacnianie poczucia wspólnoty europejskiej. |
Jestem Polakiem- Jestem Europejczykiem – rozmowa.
Co nam dało wstąpienie do UE – pogadanka. 9 maja Dzień Unii Europejskiej |
Przypomnienie hymnu UE.
Przygotowanie plakatu : Ja Europejczyk. Kolorowanie flagi UE farbami . |
Gra planszowa – Flagi świata.
Zabawa – odszukiwanie państw na mapie Europy. |
11- 15 maja 2026 BIBLIOTEKA MAGICZNE MIEJSCE
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Uświadomienie, że książki może czytać każdy. Ukazanie biblioteki jako miejsca, gdzie można w interesujący sposób spędzić czas.
Zachęcenie do czytania książek i spędzania czasu w bibliotece. |
Czytamy książkę pt. Wypożyczalnia skrzydeł.
Bibliotekarz – na czym polega jego praca – pogadanka z prezentacją . Dlaczego biblioteki to magiczne miejsca? – rozmowa |
Wykonanie zakładki do książki.
Ilustracja do wybranego utworu – praca plastyczna. |
Zabawa w bibliotekarza.
Gry stolikowe. |
18-22 maja 2026 RODZINA JEST NAJWAŻNIEJSZA!
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Podkreślanie ważnej roli matki, ojca w rodzinie.
Pogłębianie szacunku dla rodziców i osób starszych. Kształtowanie uczuć miłości Wdrażanie zasad kultury, na co dzień. |
20 maja – Dzień Pszczół.
26 maja – Dzień Matki. Nauka wybranego wiersza o mamie. Omówienie wybranych funkcji jakie spełnia rodzina – pogadanka. |
Przygotowanie laurek z okazji Dnia Matki.
Nauka piosenki o mamie i tacie. Przygotowanie gazetki ściennej. |
Zabawa w Kalambury.
Gry zespołowe: siatkówka, piłka nożna. |
25-29 maja 2026 DZIEŃ DZIECKA
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Kształtowanie postawy wzajemnej pomocy i życzliwości podczas zabaw.Zapoznanie z Prawami Dziecka.Wzmacnianie więzi pomiędzy uczniami, przypomnienie czym jest tolerancja wobec innych. |
Prawa Dziecka – pogadanka z prezentacją.
Giełda pomysłów na wakacyjne zabawy.
|
Dzieci świata – praca plastyczna.
Mini playback show.
|
Zagadki ruchowe.
Nauka wybranego tańca. |
1-5 czerwca 2026 MÓWIMY TAK DLA AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ!
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Wdrażanie do dbania o własne zdrowie. Zwrócenie uwagi na potrzebę dbania o kondycję fizyczną.
|
Rozmowa na temat zalet aktywności ruchowej.
Jaki sport lubię najbardziej? – opowieści dzieci. Zdrowe odżywianie kluczem do prawidłowej sprawności naszego organizmu |
Moja ulubiona dyscyplina sportowa – technika dowolna.
Zabawy taneczne. Przygotowanie plakatu promującego aktywność fizyczną.
|
Zabawy ruchowe – rysowanie kredą na dużym formacie.
Rozwiązywanie krzyżówek, rebusów o tematyce sportowej. Kalambury – odgadywanie nazw dyscyplin sportowych. |
4 czerwca Boże Ciało .Dzień Wolny od zajęć lekcyjnych i opiekuńczych.5 czerwca piątek może być dniem wolnym od zajęć lekcyjnych.
8-12 czerwca 2026 W PRZYSZŁOŚCI ZOSTANĘ…
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Przedstawienie różnych profesji zawodowych.
Rozwijanie wyobraźni, poznanie różnych zawodów. |
9 czerwca – Dzień Przyjaciela.
Rozmowa na temat znanych nam zawodów. Moje predyspozycje – kim mogę zostać w przyszłości – pogadanka. Nietypowe zawody na świecie – prezentacja. |
Zawód moich marzeń – praca plastyczna.
Odgrywanie scenek różnych zawodów. |
Kalambury – różne zawody.
Zabawy ruchowe na placu szkolnym z wykorzystaniem piłek i szarf. |
15-19 czerwca 2026 WAKACJE MOICH MARZEŃ
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Zachęcanie do racjonalnego wykorzystania czasu wolnego, poznanie miejsc wartych odwiedzenia. | Giełda wakacyjnych pomysłów. Gdzie zamierzam spędzić wakacje? – swobodne rozmowy.
Szukamy odpowiedniego miejsca na wakacje- korzystanie |
Latawce – praca techniczna.
Nad morze czy w góry?- praca plastyczna. Śpiewamy wakacyjne piosenki. |
Gry zespołowe: siatkówka, piłka nożna.
Gra: dwa ognie.
|
22-26 czerwca 2026 BEZPIECZNE WAKACJE
Cele /Treści | Zajęcia umysłowe
Zajęcia czytelnicze Imprezy okolicznościowe |
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia umuzykalniające |
Zajęcia ruchowe
Gry i zabawy |
Wdrażanie do odpowiedniego zachowania na obozach i koloniach oraz przestrzegania zasad bezpieczeństwa. Zachęcanie do racjonalnego wykorzystania wolnego czasu.
Podsumowanie całorocznej pracy świetlicy. Budzenie radosnego nastroju z powodu zbliżającego się wypoczynku. |
23 czerwca – Dzień Ojca.
Bezpieczne wakacje – pogadanka. Ważne numery telefonów – rozmowa |
Przygotowanie laurek z okazji Dnia Ojca.
Przygotowanie elementów dekoracji z okazji zakończenia roku szkolnego. Piosenki o tematyce letniej, zabawy przy muzyce. |
Gry i zabawy z piłką na boisku szkolnym.
|
26 czerwca uroczyste zakończenie roku szkolnego.
Lp. | Tematyka uroczystości /imprezy w świetlicy /w szkole | odpowiedzialny | odpowiedzialny za dekorację |
1. | Pasowanie na ucznia | M. Kotlińska ,E. Gułaj | M. Mojsejów |
2. | Święta listopadowe(dzień patrona, święto niepodległości) | J. Kozłowska | Wszyscy wychowawcy |
3. | Andrzejki -wróżby ludowe | M. Mojsejów | – |
4. | Bal karnawałowy | J .Ćwiklińska | Wszyscy |
5. | Święta majowe | A. Barylska | Wszyscy wychowawcy
M. Wieczorek |
6. | Zakończenie roku szkolnego | wszyscy wychowawcy | M. Wieczorek , M. Mojsejów |